Stomme vraag: wat is een torrent?

Status
Niet open voor verdere reacties.

PieterP

Verenigingslid
Lid geworden
27 jan 2004
Berichten
139
(windows me; 128 RAM,)

Waar kan ik een heldere uitleg vinden over torrents; deze manier van P2P en de bijbehorende software?

Heb al flink gegoogled maar snap bv nog steeds niet goed wat een torrent is; laat staan dat ik de software die ik gedownload heb (azureus, leek me wel mooi bij mijn firefox) begrijp.
 
BitTorrent is een P2P file swarming application. Dit programma valt in een zekere zin te vergelijken met andere P2P proggie's omdat het dus ook via P2P download gaat maar heeft echter geen uitgebreide interface met search en dergelijken wat KaZaa en anderen weer wel hebben. Het word een P2P swarming application genoemd omdat op het moment je al een klein beetje van het bestand wat je aan het downen bent binnen hebt gehaald je het al meteen begint up te loaden naar andere BitTorrent gebruikers. Daardoor is het downen van deze bestanden (en uploaden) veel efficienter dan die van vele andere P2P werkende software.

Het enige kleine addertje onder dit mooie grasveldje is dat je het uploaden niet uit kan zetten en dus verplicht bent om je bestand te delen met anderen, wat ten koste kan gaan van je bandbreedte.
Maar dit is echter wel een hele kleine opoffering tegenover wat je terug krijgt.

Bij horende software kan zijn Azureus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan