stommiteit of niet? (casio qv-3000ex)

Status
Niet open voor verdere reacties.

jerryleelewis

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2003
Ik heb een 2e hands dig. camera gekocht merk casio qv 3000 ex voorzien van een microdrive van 340 mb
Deze camera werkt prima. Echter als ik het knopje op rec zet dan zie ik een groen lampje en doet hij niets op play idem
Batterijen gecontroleerd maar nog functioneert het apparaat niet (geen menu display e.d.)

Nu heb ik laatst een serie foto's opgeslagen van de camera naar de pc en heb de microdrive leeggemaakt direct vanaf de pc door te deleten (microdrive past op slot van pc)
Ik leer door te doen ipv dat ik een studie maak van de boekjes
Kan het zijn dat ik waardevolle bestanden op de microdrive heb gewist die nodig zijn voor het functioneren van de camera? En natuurlijk als dit inderdaad zo is wat zijn dit voor bestanden en hoe krijg ik ze terug

Wie weet wat hier aan de hand is en heeft ook wel eens zon stommieit begaan!?

Help!

dank

Dank je maar helaas geeft de review geen oplossing voor het probleem.

Ik heb alle soorten batterijen en lichtnet geprobeerd dus daar ligt het niet aan.

M.i. is het of

a. Dat de microdrive (340 mb) niet (meer) herkend wordt door de camera (Dit zou heeeel vervelend zijn)

b. De microdrive inderdaad bestanden bezat die ik per ongeluk gewist heb waardoor de camera de microdrve niet meer 'herkend'

In ieder geval na een aantal goede foto's is fotograferen nu niet meer mogelijk

Ik hoop dat jij (of anderen) nog wel een oplossing hebben

Overigens moet ik zeggen dat de inhoud van de microdrive wel wordt gelezen door mijn computer

en ik in het gehele bezit ben van alle handleidingen

Ger

Je heb toch niet de microdrive geformatteerd in de pc???
Alles wat ik daar over te weten ben gekomen is dat de microdrive (of SD o.i.d. ) onbruikbaar worden voor de camera.
Ben al heel lang op zoek naar een oplossing voor diverse mensen, maar heb nog nooit een echte oplossing kunnen vinden.

radeloos

De harde schijf formateren vanaf de pc?
Nee dat niet, maar wat ik wel gedaan heb mogelijk is alle bestanden verwijderd van de microdrive
en wellicht ook besturingsbestanden (nogmaals ik weet niet eens of dit kan)
Ben er inmiddels van overtuigd dat het niets te maken heeft met uitgeputte batterijen o.i.d. want ook via het lichtnet geeft hij geen reactie behalve dan die ene keer dat de schakelaar knippert bij rec. of play.

Zag trouwens (heb inmiddels wel kilometers papier doorgeworsteld) dat het niet verstandig was een qvs bestand te deleten. Als ik de microdrive in mijn computer steek is dit bestand niet te vinden.

Als ik er niet achter kom zou ik eens een sd kaart erin moeten steken i.p.v de microdrive, dit kan n.l. ook
Ik moet er dan eentje lenen want als dit het niet is zou ik hem anders voor niets kopen

Als de camera het niet doet, weet ik dat het aan de camera ligt
Als hij het met een flash (sd) kaart wel doet weet ik dat het bij de microdrive ligt
Ik weet ook niet of de sites van de camera (Casio) en de microdrive (IBM) mij nog van dienst kunnen zijn.

Ik zit hier met een camera die het eerst wel deed maar nu niet (zucht....) Ik ben zo'n beetje radeloos.

Als jij het nog weet mag je het zeggen

P.s. nog bedankt voor het reageren

Ger

Dank

Dank je voor de link. Deze verschaft mij helaas geen nieuwe informatie die ik al niet wist

evengoed thnx

Ger

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan