stomstom stom xp perongeluk opgefokt

Status
Niet open voor verdere reacties.

clueless77

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 jul 2011
hallo allemaal.
Ik heb een xp computer en heb hier bewust geen internet op aangesloten(om troep,virussen enz te vermijden).Maar de latste tijd begon mijn pc steeds langzamer te lopen.Ik had wat spelletejs en programmas geinstalleerd,en besloot dus om deze weg te halen.Maaaaar..nu heb ik met me diomme hoofd ati catalyst(/) vertwijderd:o.Ik deed mijn pc volgende dag aan,en het gevolg was;de pictogrammen waren 3 keer zo groot(passen niet eens meer op de desktop),het duurt letterlijk 3 minuten om een map te openen.Ik heb me enigzings verdiept in wat het kan zijn,en het blijkt dat mijn vga er niet meer is.Ik heb moeite om te bepalen wat voor pc het nou is (mijn broer die niet in nl is heeft de pc voor me gefixt).

hieronder wat meer info;mijn pc.JPG
mijn pc 2.JPG
Ik word er uiteraard helemaal gestoord van,en het ontbreekt mij aan kennis om dit eigenhandig op te lossen.weetb iemand een oplossing/

alvast thanx
R

Welkom op Helpmij.nl!

Makkelijkst (omdat je vrij zeker bent van het feit dat er een ATI kaart in zit: ga naar de ATI site: http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx
Kies "automatically detect and install" .... er wordt dan in het systeem gezocht naar model/type videokaart en de juiste driver wordt vervolgens aangeboden...

@Coenraad

Moederboard heeft (volgens beschrijving) geen on-board video... kan dus elke kaart inzitten...

Laatst bewerkt:
@ Coenraad

Jouw link naar de moederbord drivers kan nog wel noodzakelijk blijken... omdat bij "audio controller" (jpg 2) ook een vraagteken staat... en audio is wel "on-board"...

Laatst bewerkt:
ben er nog mee bezig,maar ik zie dat jullie allerlei 'schokkende 'dingen zeggen ,er blijkt nogal wat mis te zijn dus..ik vraag me af hoe dat kan,enkel doordat ik zo stom was om ATI te verwijderen/

btw als ik de pc herstart vraagt de pc om een vga cd,welke ik dus niet heb..Maar ik ben er mee bezig en hou jullie op de hoogte!

-> Rechtsklik op deze computer
-> Eigenschappen
-> Tabblad Hardware
-> Apparaatbeheer
-> Rechtsklik op een ding met ?
-> Stuurprogramma bijwerken
Dan moet hij vragen of hij mag verbinden met Windows Update -> Voor deze keer
Dan hoort hij het goede progje weer te vinden.

Zo nee even naar de site van merk gaan en computer naam invoeren bijvoorbeeld : Packard Bell -> Argo C2
Of goed zoeken naar ati catalyst

Kijk je niet extra wat je verwijdert of zo!?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan