stop: 000021a onherstelbare systeemfout... HELP!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Goertje

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2005
Beste lezer,

Sinds kort maak ik gebruik van mn nieuwe laptop en dat ging goed. Nu echter, voor mijn gevoel opeens, zit ik lekker te internetten (hi.nl) en krijg de melding: een extensie van Firefox voert een illegale bewerking uit (dat moest dat Adblock of Filterset G zijn, want andere heb ik niet). Ik herstart.......hmmm Firefox nog steeds hetzelfde bericht na een tijdje, dus ik uninstalleer en installeer Firefox opnieuw, ik krijg de melding "file is corrupt". Na opnieuw opstarten (de dag erna) kan ik echter wel installeren en alles lijkt goed te gaan, totdat mn laptop vreemd gaat reageren (hij kwam bv. niet meer uit de slaapstand).. Maar ik heb gescand met Spybot, Adaware en Ewido, maar niks te vinden dan wat tracking cookies. Verder ook nog Ccleaner laten lopen maar die geeft ook niks aan.. Nu wanneer ik opstart krijg ik veel foutmelding (allemaal .dll bestanden die missen van o.a. Avast Antivirus) en foutmeldingen.. Het enige programma wat ik verder onlangs nog heb geinstalleerd is de officiele release (niet de beta!) van WMP11 van microsoft.nl, kan dat fouten opleveren? Wanneer ik systeemherstel wil openen krijg ik de melding (dit gebeurt ook in veilige modus):

Winlogon.exe - toepassingsfout
instructie op 0x77e97d63 verwijst naar geheugen op 0x010801fb. De lees- of schrijfbewerking ("read") op het geheugen is mislukt.

Ok --> programma beindigen
Annuleren --> fouten opsporen

Beide opties zorgen voor hetzelfde resultaat, namelijk de laptop herstart wat er uiteindelijk op uitdraait dat ik in een vicieuze cirkel belandt van opstarten, meldingen wegklikken en herstarten.. Bij opstarten krijg ik direct de melding (naast die van de missende .dll bestanden) ook deze fraaie:

Stop: 000021a {onherstelbare systeemfout}
Status 0xc000139

Wat moet ik in godsnaam doen, ik ben teneinde raad.. Valt zoiets onder de garantie? Kan het helpen om Windows opnieuw te installeren (en zo ja, ben ik dan al mn bestanden kwijt)? Dit laatste is natuurlijk niet heel erg, maar als het anders kan..... dan dat liever

Missen jullie nog informatie, zeg t maar

Het betreft een Asus laptop, 1,7 Ghz, 1024 MB Ram, 256MB Nvidia Geforce (weet ff niet welk type, maar kan t opzoeken). Alvast bedankt voor reacties en ik hoop heeeeeeeel hard dat jullie me kunnen helpen!

Goertje

waar jij last van hebt is data coruptie kan van 3 dingen komen.
1 geheugen is iets mee
2 woord te heet als de laptop aanstaat.
3 wat ik eigelijk meer vermoed is je hard disk. heb je deze al getest met een diagnostic,
programma van de fabriekant?
die draai je van af floppy disk of usb stick.

Hmm.... nu is een herstelpunt wel gelukt, maar kan ik Mozillla Firefox niet meer gebruiken omdat deze een ongeldige bewerking zou hebben :confused:

1. Ram of gewoon? ik neem aan dat je Ram bedoeld, maar ik snap niet wat er mis kan zijn, mn laptop is net een paar maanden oud en ik heb er niks vreemds mee gedaan en altijd zuinig ermee geweest
2. kan ik me bijna niet voorstellen, want ik heb warmtesensoren die zorgen dat de laptop dit punt niet kan bereiken + mn verwarming staat nooit aan waardoor de koeling van mn laptop bijna nooit hard hoeft te blazen (dit doet ie overigens wel als ik mn koeling wel aanheb)
3. Nee dit heb ik niet gedaan, maar ik snap ook eigenlijk niet zo goed wat je bedoeld :o wat zou dit moeten doen dan? Graag meer info hierover

trouwens, hartstikke bedankt voor je snelle reactie

EDIT; hieronder de foutmeldingskenmerken...misschien dat dit handig is? ik ben nog steeds erg benieuwd naar de fout op zich

Bijlagen

• naamloos.JPG
    naamloos.JPG
    53,4 KB · Weergaven: 120
Laatst bewerkt:
Zo een dag erna en we zijn weer terug bij af of eigenljk nog verder van huis, ik kom nu geen eens meer tot mn desktop... Gister was er na het systeemherstel geen vuiltje aan de lucht en nu geeft hij vaak al de systeemfout melding onder het opstarten :eek:
Kan je me helpen, wat moet ik doen? Terug naar de winkel, aangezine t een hardware probleem is? Ik kom hier geen wijs uit en op google vind ik ook niks :(

Aub bericht :)

Gezien het feit dat het nu erg snel "bergafwaarts" gaat met het systeem, lijkt het ernstig op een hardwarefout op het moederboard.... Ik zou er dus vlug mee terug gaan naar de "dealer"...

ok, dat is een mooie tip, ben ik morgen wss van plan of misschien na Kerst

Maar goed, dan zou ik graag willen weten waar zoiets aan kan liggen?
Ik snap dat er veel redenen wss voor zijn, maar heb ik dit veroorzaakt? kan het me niet voorstellen

Grote kans dat JIJ dit NIET veroorzaakt hebt.... zo'n moederboard zit vol met ongenoegen, en wordt weliswaar voor het verlaten van de lijn getest, maar er kan altijd een kwalitatief minder onderdeel tussen zitten..... Ik kom op het moederboard omdat zowel defect geheugen als een kapotte harddisk [meestal] andere errors geven.... [een harddisk kwakkelt veelal eerst een beetje [tenzij het ding een doodsmak heeft gemaakt terwijl hij draaide] en gaat dan langzaam meer errors geven]... maar er blijven 4 mogelijke oorzaken [in volgorde van plausibiliteit]: 1. moederboard [harde schijf controller], 2. harde schijf, 3. voeding problemen, 4. RAM geheugen... maar aan geen van die dingen kun JIJ iets doen.....

jaa de laptop is van juli, dus er zit nog dik 18 maanden garantie op.. ik ga vandaag eens terug naar de winkel, alvastbedankt en jullie horen t wel

Net terug van de winkel, probleem was wss het ram geheugen, hij heeft er nieuwe modules in gezet en vooralsnog doet ie het zonder problemen, pfjieuw, gratis gelukkig :D

Opgelost dus

Bedankt mensen voor de hulp :D

Gefeliciteerd!..... dus toch RAM.... test het systeem wel even stevig door!

Plezierige feestdagen!

dankjewel :)

hoe test ik mn systeem dan, hoe bedoel je?
Wat kan ik o.a. doen?

Jullie ook fijne feestdagen

Nou ja, test..... je hebt natuurlijk wel "execisers" die het systeem ernsrig vermoeien... maar ik bedoelde meer: laat hem lekker lang aanstaan, doe wat spelletjes die veel geheugen vragen of brand wat dvd's... zodat je zeker weet dat dit het probleem was, en niet het gevolg van een ander probleem...... [niet dat ik je ongelukkig wil maken, zo'n Rammetje kan ook de geest geven, maar je weet maar nooit...]

hehe dnakjewel, ga t zeker proberen. zometeen es wat branden en drna een spelletje dan :D hopen dat t goed blijft gaan :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan