stop 0x00000024

Status
Niet open voor verdere reacties.

Radio5site

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2007
Hoi,

Ik zit met een vraagje,
Mijn andere pc wil het niet meer doen.
Als ik hem opstart geeft hij een blauw scherm met de volgende melding:
“STOP 0x00000024 (0x001902FE, 0xF897863C, 0xF8978338, 0xF83C87B6)

Als dit de eerste keer is dat u dit scherm ziet, dan moet u de computer opnieuw opstarten. Indien de fout nogmaals ontstaat, kunt u het beste het volgende uitvoeren.

Installatie van alle antivirussoftware en hulpprogramma’s voor schijfdefragmentatie en het maken van back-ups ongedaan maken of schakel hulpprogramma’s uit. Controleer configuratie van vaste schijf en controleer of er bijgewerkte stuurprogramma’s zijn. Voer CHKDSK/F uit om te controleren of de vaste schijf beschadigd is en start de pc opnieuw op.”

en die CHKDSK/F kan ik niet uitvoeren omdat ik niet verder geraak dan dat blauwe scherm bij het opstarten.

Hoe kan ik dit oplossen?

Vriendelijke groet,
Daan:D

Met de XP cd opstarten, naar de herstel/repairconsole gaan en daar een chkdsk /r uitvoeren.
Geef voor de zekerheid ook een fixboot en een fixmbr.

Mocht het nog niet werken, zien we dat weer hier.

Als ik hem opstart vrragt hij het besturingssysteem, (windows XP)
En daarna komt het blauwe scherm erop.
dan zit de pc vast. en om hem uit te schaken moet ik een tijdje op de Power-knop duwen.
Ik heb een cd-rom van Dell waarmee je windows xp opnieuw kan instaleren.
Iemand?

zelfde probleem ookal een heel tijd later dan dit topic

heey radio5site mijn vraag is hoe jij het uiteindelijk heb opgelost dit probleem ik heb namelijk ook een dell systeem (xp) en heb t zelfde probleem !? mijn vraag is dan hoe jij het opgelost heb en of alles op je harde schijf is blijven staan ik heb namelijk ergg veel belangrijke bestanden op me schijf staan en heb geen backup van bepaalde dingen (wel dom) Ik weet ook niet of je dit forum nog uberhaupt leest maar een antwoord is zkr welkom :D
alvast bedankt, steve

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan