STOP: 0x0000007B, 0xF7945528, 0xC0000034

Status
Niet open voor verdere reacties.

TotoLover

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2008
Berichten
15
Hoi allen,

ik heb hier al meerdere discussies gezien over dit onderwerp maar ik wil toch even een nieuwe discussie openen...

Vooraf gezegd, ik heb NIETS geinstalleerd, ik zette 's ochtends mijn PC aan en toen kreeg ik deze BSOD.

Ik heb via de Recovery Console een CHKDSK /R uitgevoerd, zonder resultaat.
Ik heb via de Recovery Console een BOOTFIX uitgevoerd, zonder resultaat.
Ik heb via de Recovery Console een FIXMBR uitgevoerd, zonder resultaat.
Ik kan via de Recovery Console wel gewoon op mijn harde schijf komen en gewoon DIR doen e.d. De HD lijkt in orde.

Het BSOD komt ALTIJD op hetzelfde moment, een fractie nadat het Windows XP logo verschijnt.

Ik kan niet in Safe mode opstarten, ik kan niet de Last known working configuration (ofzo) opstarten, etc.

Ik heb op een USB stick een bootable versie van Ubuntu, die start ook zonder problemen op en ook dan zie ik gewoon mijn HD.

Wat is hier aan de hand? Ik snap er niks van!

Helpt een Repair via de Windows XP Setup??

:(
 
Hoi,

Als mijn geheugen kapot zou zijn, zou ik toch ook mijn Ubuntu niet op kunnen starten?
Dat gaat zonder problemen.
 
7B = harde schijf defect
nieuwe kopen :D

Mwhah, als ik het verhaal zo lees, staat er ook Linux op die PC. En als Linux ergens wel goed in is, is het in het testen van je hardware. En, als die harddisk echt de pijp aan maarten had gegeven, dan zou je in Linux een kernel panic krijgen ;)

Dus, of die harddisk echt naar z'n grootje is, dat betwijfel ik :)

Als je in de bios kijkt van je PC, hoe staat je controller ingesteld ? Staat die toevallig op AHCI !? Of op Raid o.i.d. Als dat het geval is, zou ik het eens proberen om hem op ATA te zetten (IDE) ;)

Suc6! :thumb:

(PS: windows geeft wel vaker rare meldingen over hardware, terwijl er werkelijk niets loos is!)
 
Nee, Linux staat niet op de PC, ik heb Linux op een Bootable USB staan en die werkt gewoon perfect, dus de overige hardware is in elk geval niks mis mee.

Als ik met Ubuntu in een 'verkenner' kijk, kan ik gewoon op de HD kijken. Ook vanuit Recovery Console kan ik gewoon op mijn HD komen. Daarnaast gaat een CHKDSK zonder problemen en ook een FIXMBR en BOOTFIX voert ie zonder problemen uit...

Dus dat mijn HD stuk is, gaat er bij mij niet in.

Hoe e.e.a. in mijn BIOS staat weet ik zo niet, ik heb in elk geval niks aangepast.
ik heb wel mijn HD opnieuw gedetect zonder problemen.
 
7B duidt idd op een probleem met je hd. Waarschijnlijk een badsector waarop windows stuk loopt.
Ubuntu is dan opgestart vanaf de cd en niet met een instal, vandaar dat die wel draait.
Ubuntu zou idd een melding moeten geven als er hardwarematig wat mis is.
Ik weet niet of er voor ubuntu ook een util bestaat zoals crystaldiskinfo etc die je harddisk kan testen op oppervlaktebeschadigingen. Zo ja laat die dan eens eens scan op je hd uitvoeren.
 
Als je die harddisk eens mount in Ubuntu, en dan eens een e2fsck er over heen gooit, mischien dat er dan iets meer naar voren komt ?

Suc6! :thumb:
 
Dat ga ik eens proberen dit weekend! Bedankt!

Ik laat het jullie weten.

Ik zit nu op mijn werk, dus kom er de komende uren niet aan toe.
 
ehh help?

Ik heb 'm zo uitgevoerd, omdat ie eerst zij dat ik root moest zijn:
ubuntu@ubuntu:~$ sudo e2fsck /dev/sda

Ik krijg dit:
e2fsck 1.41.9 (22-Aug-2009)
e2fsck: Superblock invalid, trying backup blocks...
e2fsck: Bad magic number in super-block while trying to open /dev/sda

The superblock could not be read or does not describe a correct ext2
filesystem. If the device is valid and it really contains an ext2
filesystem (and not swap or ufs or something else), then the superblock
is corrupt, and you might try running e2fsck with an alternate superblock:
e2fsck -b 8193 <device>
 
Hoi,

hier ben ik weer .. ik heb BartPE geinstalleerd op een CD-ROM en daarmee zit ik nu via FireFox op internet.

Als ik normaal boot krijg ik nog steeds de BSOD 0x7B error, terwijl ik vanuit BartPE gewoon mijn hele HD kan bekijken. Ik heb al vaker een chkdsk /r uitgevoerd en hij vindt helemaal niks.

Dat mijn harde schijf kapot is, gaat er (nogmaals) bij mij echt niet in.

Heeft iemand nog ideeen?

Als ik via mijn Windows XP CD-ROM boot, krijg ik niet de optie om een repair uit te voeren... of heeft XP Home dat niet?
(wel de eerste R van Recovery Console maar ik wil de tweede R een paar stappen verder)

:(
 
je harde schijf is niet kapot
de bootsector van je harde schijf is kapot ( wat eigenlijk op hetzelfde neer komt)

Ik blijf aangemeld op deze vraag, omdat ik nog nooit een 7B BSOD heb kunnen fixen, zonder de HDD te vervangen.
Als iemand met een oplossing komt (wat ik eigenlijk betwijfel) is dat voor mij ook weer een leer
 
Maar als de BOOT-sector kapot is, heb je dan niet genoeg aan een FixBoot of FixMBR vanuit de Recovery Console?

Deze voert ie namelijk probleemloos uit.
 
Trouwens, als de boot-sector kapot is, zou ie niet bij het Windows XP logo aankomen lijkt me.

Ik krijg de BSOD een mini-fractie nadat ik het XP logo in beeld heb.

Dus de Boot-sector zou hij dan al correct hebben gelezen.

Of zie ik dat verkeerd? Ik weet niet heel veel van het boot-proces van een PC c.q. XP.
 
" Windows lost access to the system partition or boot volume during the startup process "
Tijdens het booten houd ie ermee op
 
Zou het kunnen dat het probleem is ontstaan nadat ik een camcorder aan m'n PC heb gehangen?

Ik weet niet meer zeker wanneer ik dat heb gedaan maar wel ergens rond die tijd?

Is er een mogelijkheid om die USB-drivers daarvoor te de-installeren? (buiten XP om, of vanuit de Recovery Console of zo)
 
Als je voor die cam drivers hebt geïnstalleerd, moet je proberen om die er af te halen.
Ik weet wel een manier om te verwijderen, maar kost veel tijd en gedoe.
Haal de HD uit je computer en sluit hem aan op een andere computer.
LET OP: Zorg dat je de HD in de tweede computer er gewoon laat inzitten.
Als je de HD uit de pc met het probleem gewoon aansluit op de tweede pc heb je als het goed is twee harde schijven aangesloten in die tweede pc.
Anders moet je maar eens langs gaan bij een computerwinkel.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan