Stop 0x0000007e (0x80000003, 0x82c94538, 0x807c3b54, 0x807c3730) wat nu?

Status
Niet open voor verdere reacties.

nielshihi

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2013
Hallo allemaal ik ben nieuw hier, ik ben Niels en heb dus een probleem met mijn dell vostro 1520 laptop.
Hij geeft elke dag een blauw scherm als ik hem opstart soms ook gewoon ineens als ik bv. op internet zit.
De foutcode is dan, 0x0000007e (0x80000003, 0x82c94538, 0x807c3b54, 0x807c3730)
Wat kan ik nu doen? Google heeft geen hits als ik het intyp in google.
Graag een beetje hulp!
Alvast bedankt!! :)

WP_000982.jpg

Ik heb er ook even een foto van gemaakt dat is misschien wat makkelijker voor jullie.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Niels,

De eerste code, 0x0000007e, suggereert dat er iets aan de hand is met de harde schijf.
Hier een linkje wat je zou kunnen doen, KLIK, het is in het Engels, ik hoop dat dat geen probleem voor je is.
Anders wil ik het wel vertalen...
Verder zou ik ook even kijken of er een nieuwe bios beschikbaar is, en natuurlijk alle stuurprogramma's even bijwerken.

Laatst bewerkt:
Oke, dank voor je reactie!
Het lijkt inderdaad veel op wat er daar word gezegd.. Maar ik zit er aan te denken om dan gelijk heel windows opnieuw erop te zetten.
Ik kan namelijk nog wel gewoon nu op mijn laptop in de normale mode op internet en andere dingen doen.
Dan kan ik alsnog een back up maken van al mijn bestanden en andere dingen, we hebben gelukkig 2 externe harde schijven van 2tb dus dat is wel handig!
bios heb ik voor gekeken, en voor andere ook maar is niks nieuws beschikbaar helaas.
Ook heb ik een probleem met mijn IDT audio waarschijnlijk de driver.. Die loopt namelijk erg vaak vast en dan krijg ik geen geluid meer en blijft mijn volume constant vastlopen. Ik weet niet of je hier ook raad over hebt?

Hoi Niels,

Wat ik al zei, heel vaak met BSOD's is het een kwestie van hardware drivers, of de harde schijf.
Welke Windows versie gebruik je ?
Hier een link naar de site van DELL
Als eerste zou ik proberen om de harde schijf te checken, kun je die alvast uitsluiten of aanwijzen voor de BSOD.

http://www.dell.com/support/Diagnostics/us/en/04
Zou ik deze test anders eens uitvoeren? Ik had inderdaad al op die site gekeken en mijn service tag ingevoerd.
Ik heb windows 7 home premium OA (service pack 1 en 32bits)

Waarmee kan ik het beste de harde schijf checken? Want ben niet echt heel erg bekend in de computer wereld.

Hoi Niels,

Als die mogelijkheid er is, altijd doen!
Mocht dat niets opleveren, om de harde schijf te testen ga je naar "deze computer", dan naar de C schijf rechts klikken, eigenschappen, extra, foutcontrole.
Daar vink je de beide opties aan, dit kan wel een tijd duren, en het zou ook nog kunnen dat de eerst volgende keer opnieuw start, de schijf wordt gecontroleerd.
Dit kan je ook in de command prompt doen, start> uitvoeren>cmd> en daar tik je in chkdsk /f

Het is een idee om een programma te gebruiken dat het probleem kan diagnosticeren:
Microsoft heeft de Debugging Tools for Windows om crashdumps in te lezen & analyseren. Let op:
De Windows 7 download van de Debugging Tools ondersteunt Windows 7, Windows Server 2003 R2 Standaardeditie (32-bit x86), Windows Server 2003 R2 Standaardeditie x64 , Windows Server 2008, Windows Server 2008 R2, Windows Vista & Windows XP Service Pack 3.
Selecteer bij installatie de optie Debugging Tools onder de Common Utilities als je de x86-versie v/d Debugging Tools wilt. Deze optie detecteert automatisch de CPU architectuur van de computer waarop je de installatie uitvoert & het is de snelste methode voor het installeren van de tools.

Open een crashdump te vinden in c:\windows\minidump
  • Vul in op de WinDbg prompt & druk dan de Enter-toets in:
    Code:
    .sympath SRV*C:\localsymbols*http://msdl.microsoft.com/download/symbols
  • Vul in op de WinDbg prompt (incl. het uitroepteken aan het begin):
    Code:
    !analyze -show
    Met dit commando worden de Stop-foutcode en bijbehorende parameters weergegeven.
  • Vul in op de WinDbg prompt (incl. het uitroepteken aan het begin):
    Code:
    !analyze -v
    Met dit commando wordt uitvoer met uitleg weergegeven.

Post de uitvoer met zowel het !analyze -show als !analyze -v commando...

Laatst bewerkt:
Oke bedankt dat ga ik morgen doen!
Ik heb nu helaas nogal veel huiswerk dat af moet en dus even geen tijd om dat nu te doen. :(

dat installeren duurt alleen wel echt lang. Maar 7uur..
Dus denk dat ik hem ga annuleren want in die tijd gaat ie sowieso op dat blauwe scherm..

Hoi Niels,

Wat was het nou, ik ben wel benieuwd eigenlijk....?

Mijn laptop startte helemaal niet meer op vanmiddag.. liep helemaal vast en na heel vaak opnieuw opstarten steeds hetzelfde ook 2x windows herstel gedaan geen nut. daarna met het boot menu aan de slag gegaan en dat heeft blijkbaar geholpen op de een of andere manier! Maar ga vanavond dus even snel een backup maken. En daarna windows opnieuw erop zetten.. Zit nu te tweifelen of ik er windows 8 op ga zetten of misschien zelfs xp.. Of gewoon windows 7 opnieuw? ja zeker, want ik denk dat veel programma's die ik weer op mijn laptop wil hebben voor windows 7 zijn en niet voor xp..

Maar ik heb dus nog steeds geen idee wat het probleem was....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan