stop: 0x0000008E

  • Onderwerp starter Onderwerp starter dik9z
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

dik9z

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2009
Berichten
7
Hallo,

Ik krijg af en toe een blauw scherm met de volgende melding:
Stop: 0x0000008E (0x0000005, 0xB8F9EDC, B8F9o000, 0x00000000)
Wat kan ik doen zodat dit niet meer gebeurd?
 
wel goed die stop fout over genomen??
zo is er niks van te vinden namelijk
 
Je hebt gelijk het is:
0X0000008E (0xC0000005, 0xB8F9E3DC, 0XAA2EABC0, 0X00000000)
 
Ik heb nieuw geheugen geplaatst maar daarvoor had ik ook al last van dit blauwe scherm
 
Hoi !

Dan past je geheugen misschien niet echt bij je mobo.

Geef even wat spec's van je PC, en we zullen het even nalopen.

Greetz,

Harry.
 
DELL dimension 9150
dual core 3.4 GHz
4 GB 677 RAM KINGSTON (4x 1GB)

ASUS 8600 GTS
 
Bij Dell hebben ze ook kingston en ik kan max 4GB 677 in mijn computer zetten, dit heb ik ook gedaan.
 
Heb dit vaker gehoord,haal 's 1 reepje weg! (was de oplossing in veel gevallen?)
http://support.dell.com/support/edocs/systems/dim9150/en/om/WD722A03.pdf
Heb je de handleiding al 's goed gelezen?
Als je geheugen bijzet zorg dan dat het originele geheugen van Dell als pair bijelkaar blijft( pagina 73) en niet doorelkaar halen met de nieuwe,ook moet je beginnen in Dimm 1 (dichts bij de processor) en niet andersom,kortom je kunt snel nogal het een en ander fout doen bij geheugen bijplaatsen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 4 nieuwe gekocht 2 pairs 1GB per strip
in de BIOS geeft hij ook aan dat ik 4GB RAM heb
 
Heb je 't diagnostisch programma van Dell al 's erop losgelaten?
 
het is al opgelost ik heb windows opnieuw geherinstalleerd en nu doet hij het weer goed
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan