STOP 0x000000A (0x0F00E883, 0x00000002, 0x00000001, 0x8051CF49)

Status
Niet open voor verdere reacties.

testoboy

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2001
Berichten
252
mijn pc geeft sinds kort deze fatale melding met een blauw scherm

irql_not_less_or_equal
STOP 0x000000A (0x0F00E883, 0x00000002, 0x00000001, 0x8051CF49)

wat betekent dit

Dank u voor de hulp
 
Wat het betekend weet ik niet maar je kunt altijd nog een systeemherstel proberen.
Ga naar start -> uitvoeren -> typ in: "%SystemRoot%\System32\restore\rstrui.exe".
 
heb ik geprobeerd maar deze wil niet opstarten, ik dubbelklik erop maar er komt geen actie. ik heb op de computer nog FAT 32 harde schijf.

groetjes

Pieter
 
heeft er iemand een idee wat het zou kunnen zijn, het is heel vervelend ik kan niet meer degelijk op mijn laptop werken met deze fatale foutmelding
 
Deze fout wordt vaak veroorzaakt door een verkeerde of corrupte driver.... (meestal van de video of audio kaart)....
Heb je één van deze drivers recent geupdate?

Zo ja: Installeer de juiste driver opnieuw......



PS: meestal staat op het BSOD ergens welke ***.sys of ander programma de veroorzaker is......
 
Laatst bewerkt:
nee heb ik niet geupdate, ik heb geen vermelding gevonde in het blauwe scherm

enkel wat ik hier gepost heb, kan ik meer informatie vinden over dit blauw scherm ergens in de logboeken van windows?

Dank u vr de hulp
 
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/718455

Bij Tweakers vind je de Windows 2000/XP BSOD guide, daarin kan je ook terugvinden hoe je BSOD's met behulp van tools kan analyseren.
Heeft mij al een paar keer goed geholpen.

Voorwaarde is wel dat bij Configuratiescherm > Systeem > Geavanceerd > Opstart en Herstelinstellingen, de optie gegevens vastleggen, staat ingesteld op kleine geheugendump, en bestaand bestand overschrijven.

Anders logt hij de fouten namelijk niet.

Met een beetje geluk kan je terughalen welk bestand precies de oorzaak is geweest, googlen op dat bestand om te kijken waar het bij hoort (bij welke driver) en je hebt je antwoord.
 
het probleem zat in het profiel.
Heb het weg gesmeten en opnieuw gemaakt en alle overbodige soft weg gedaan.

dank u vr de hulp
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan