Stop-Block.org Virus

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tim1005

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2014
Hallo,
Een aantal maanden geleden ben ik op een of andere manier geïnfecteerd met het stop-block virus.
Ik krijg bij het opstarten van online applicaties of programma's die internet nodig hebben, een melding dat Bitdefender een Threat heeft verwijderd. Dan als ik bij details kijk, staat er dat hij de link: www.stop-block.org/wpad.dat en dan nog heel wat cijfers er achter.
Zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik dit uit mijn computer kan halen? En dan het liefst gratis?

Alvast bedankt,

Tim

Heel erg bedankt!

Er zijn in totaal 61 problemen in mijn computer gevonden!:(
Maar ik merk dat spyhunter niet meer gratis is voor de virussen die in mijn computer zitten.

MVG
Tim

Laatst bewerkt:
Door welk tooltje? Reden dat ik dat vraag is dat Spyhunter ook onschuldige 'cookie-achtige' dingen als "virussen / malware" schijnt te detecteren (zie link). Draai eens Ccleaner en daarna eventueel Spyhunter en kijk wat er dan gevonden wordt. Ik las verder dat Spyhunter niet gratis zou zijn : klik dus pas even op dat je niet de hoofdprijs gaat betalen.

Laatst bewerkt:
Door spyhunter is het volgende gedetecteerd:
Newpoptab.com
adware.opencandy

Ik ga nu even proberen Ccleaner te laten draaien. Kijken of ik de virussen hierboven daarmee wel kan verwijderen.

Ccleaner verwijdert geen virussen / malware, maar het ruimt allerlei cookies en soortgelijke rommel op en verwijdert allerlei tijdelijke bestanden. Het is dus een onderhoudstool en geen anti malware / virus tool. Daarna nog een keer Spyhunter draaien levert mogelijk een ander aantal op.
Malwarebytes (Mbam) ruimt wél echte malware op.

Laatst bewerkt:
Inderdaad, nu detecteert Spyhunter 55 problemen.
Malwarebytes doet nu een grondige scan die waarschijnlijk nog even gaat duren. Ik zend weer een bericht als dat gereed is.

MVG
Tim

Als jij voor de systeemscan hebt gekozen in Mbam (in jouw geval de meest aan te raden optie), daarnaast heb je het vinkje gezet bij 'scannen naar rootkits' én je laat alle schijven scannen, dan kan het idd. een uurtje tot 2 uur duren voordat je gehele systeem is gescand.

Beste gast0225,
De scan was al sneller afgerond als ik had verwacht. Alles werkt weer goed en ik heb gelukkig geen problemen meer met mijn computer.
Zonder uw tips was ik waarschijnlijk nog twee jaar bezig met het weghalen van het virus.

Heel erg bedankt!
MVG
Tim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan