Stop emails via GSM

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lazydogunc

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2008
Goeiendag allemaal,

Iemand dat ik ken heeft eens een service geactiveerd waarmee ze een berichtje krijgt iedere keer als er een email toekomt naar haar mailadres. Geen probleem op zich als het niet was dat iedere keer ze zo'n bericht ontvangt op haar gsm er €2 van haar belwaarde af gaat.

Je zou dit misschien via mail kunnen oplossen, maar... ze weet het wachtwoord niet meer van haar mailadres, noch haar antwoord op haar geheime vraag. Dus zitten we met een klein probleem dat haar nog veel zal kosten.

Weet iemand hoe je die service kan stoppen?

Vriendelijke groeten,
Lazydogunc

Uhm... Kan ze wel op een andere manier bij haar mail komen dan? Je zou uit jouw verhaal de indruk krijgen dat alleen m.b.v. die sms'jes de mail nog te lezen zou zijn...

Als ze dus wel bij de mail kan komen (via webmail of iets anders), dan kijken naar het afzender-telefoonnummer van de sms'jes. Met een beetje zoeken in Google van dat afzender-telefoonnummer zou misschien opleveren hoe de service te stoppen.

Succes,

Tijs.

Uw interpretatie is correct, ze heeft geen manier om haar mails te raadplegen.
Maar uw idee kan me misschien wel helpen.
Misschien, als je het afzender nummer kan vinden in de berichtjes dat ik dan verder kan komen bij een oplossing. Misschien is het eenvoudigweg op te lossen door een berichtje te sturen naar de afzender met het woord 'STOP'.

Alles sinds bedankt voor de hulp!

als je het telefoonnummer hebt van de sms zet dat dan hier eens neer.
misschien kunnen we je helpen zoeken.

Ik kan haar nu even niet bereiken, maar ivm met die nummers. Volgens haar zijn het iedere keer andere telefoonnummers. Dat is nu wel een beetje spijtig..

Probeer ze allemaal 1 voor 1 uit in Google. Kost niets, behalve wat inklopwerk.

Hopelijk kom je er dan toch uit.

Overigens wel apart als het inderdaad telkens verschillende telefoonnummers zouden zijn.

Tijs.

Ik heb juist twee van de telefoonnummers gekregen. Inderdaad zijn het verschillende maar je kan al direct zien dat ze enorm goed gelijken op elkaar... Ze zijn identiek buiten het laatste nummer. Hier heb je ze:

+32473016573 (of 0473 016 573)
+32473016572 (of 0473 016 572)

Eerste pogingen in Google brengen niets op...

Laatst bewerkt:
Ik vind ook niets in google.

Kijk eens wat het oplevert als je die telefoonnummers belt? Misschien krijg je daar een antwoordapparaat dat een hint geeft waar je wél moet zijn.

Tijs.

Heb ik nu juist gedaan en krijg bij beide nummers het zelfde antwoord...
Bel de inlichtingendienst, nummer onjuist..

Ik zie zo niet direct nog mogelijkheden.

Ik denk dat je maar even moet kijken of er in Belgie een authoriteit is die zich bezighoudt met (toezicht op) SMS-diensten. Wellicht kan Belgacom je aan gegevens helpen hieromtrent.
Dan contact zoeken met die authoriteit voor verdere hulp.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan