STOP Error STOP: 0x0000008E

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nefret

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2001
:confused:
De laatste tijd krijg ik steeds de onderstaande error, soms gebeurt dit tijdens een spel, soms als ik gewoon aan het internetten ben. Ook is het wel is voorgekomen als ik de zoekfunctie van mijn pc gebruikte. Wat mij opvalt is dat er wel bijna altijd iets aan vooraf moet gaan, bijv dat ik een programma open, op een link klik zodat de pc iets 'overbelast' wordt lijkt het wel, daarna wordt de pc afgesloten en krijg ik onderstaand scherm.
Echter in het verleden speelde ik dezelfde spellen zonder problemen, en raakte de pc niet zo snel 'overbelast'. Enkele specs zijn:
Win XP
Intel Pentium 4, 1,9 GHz
512 MB RAM
Geforce4 MX 420

Zelf heb ik ook op het internet gezocht voor een eventuele oplossing, helaas kon ik deze niet vinden. Ook heb ik mijn videokaart drivers al geupdate.

Ik hoop dat er iemand is die mij verder kan helpen, want zelf weet ik er geen raad meer mee.. :confused:

Omdat ik op helpmij ook verder niets vond plaats ik de error ook ff als text, zodat in het vervolg iemand er maybe iets aan heeft:

STOP: 0x0000008E (0xC0000005, 0XF8949383, 0FX165DBFC, 0x00000000)

Attachment is niet echt gelukt zie ik, te groot zeker :o
opnieuw dan maar:

Bijlagen

• foutmelding.jpg
    foutmelding.jpg
    97,3 KB · Weergaven: 53
lijk mij op een driver fout.
probeer een ander drivers voor je video kaart.

Dat dacht ik dus ook, en ik heb laatst ook mijn video drivers geupdate met de hoop dat dit probleem opgelost zou worden: tevergeefs.

misschien een raar antwoord hoor.
maare haal die driver er eens helemaal af.
en haal je kaart er eens uit blaas de de poort waar die in zat goed uit met pers lucht blaas ook een het stof,
van de kaart.
steek heb dan eens terug laat windows dan ff standaard driver installeren.
probeer daarna ff de laaste drivers van je kaart.

als dat niet helpt zou ik eens naar je gerantie kijken.
en de kaart vervangen.

dit was mijn ervaring en het werkte.

Good Luck :thumb:

De stopmelding komt oa met eisa.sys op de proppen. Ik heb die niet op mijn computer zitten (maar ik heb dan ook geen isa sloten meer), kan het zijn dat jij wel isa sloten hebt die niet helemaal mee werken (misschien door de hardware die erin zit)?

Wat zijn deze ISA sloten als ik vragen mag? En weet iemand misschien wat die eisa.sys is en waar deze voor staat? Ik denk namelijk dat het niet te maken heeft met mijn videokaart, maar met iets anders. Toen ik op internet zocht op deze error kon ik er ook geen vinden waar die Eisa.sys bij stond, echter wel vond ik errors waar dll's van videokaarten etc bij stonden.

Ik had een week of twee geleden de blaster virus, en dit gedoe is pas daarna zo vaak gebeurt volgens mij. Misschien dat het een verband heeft? Ik heb de virus uiteraard al verwijderd, en de patch geinstalleerd uiteraard.

BTW Thanks voor de reacties :thumb: :)

ik heb dit probleem ook gehad, probeer alleen eens de drivers van nvida die 43.45 dus niet de nieuwste
ik had het dat de fan niet werd aangestuurd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan