Stop-fout 0x0000f4 (Blauw Scherm)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Computerstier

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 sep 2011
Beste mensen,

Ik gebruik Windows 7 nu al een geruime tijd met plezier, maar sinds gisteren is dat niet meer mogelijk. Het opstarten van het systeem lukt niet. Iedere keer krijg ik de misschien alom bekende blauwe scherm waar ik nog net kon zien dat het gaat om een 0x0000f4 fout.

Ik heb me rotgezocht op het internet, maar nog niet echt één werkende oplossing gevonden.

Ik wil nu de PC opnieuw installeren - want er zit niets anders op - maar....

Ik heb maar één harde schijf (C:\) waarop Windows geïnstalleerd staat. Echter wil ik Windows 7 niet geheel opnieuw installeren op deze schijf, omdat daarop voor mij zéér belangrijke bestanden staan.

Mijn vraag is dan ook:

Hoe kan ik Windows 7 opnieuw installeren, terwijl ik maar één harde schijfstation heb en mijn data en bestanden NIET wil verliezen?

Ik heb al geprobeerd via DOS een image te maken van de harde schijf met Acronis (DOS edition), maar dat is me helaas niet gelukt.

Wat kan ik nu doen? Iedere poging tot hulp wordt zeer gewaardeerd!

Hoi,
welkom op Helpmij
uitleg bug_check_code (Eng).
Kun je je data in de veilige modus niet back-uppen naar een externe schijf?
Tijdens de boot (meestal) F8 trommelen en in de veilige modus opstarten, kijk of je het probleem dan ook hebt.
Vink onder geavanceerde systeeminstellingen>opstart-en herstelinstellingen de optie uit: "De computer opnieuw opstarten"
Dan blijft je BSOD staan en kun je de foutcodes aflezen.
Download anders HirensBootCd brand deze op cd, start van die cd op en stel hiermee je data veilig. How To op de website.

Laatst bewerkt:
download hirens boot cd eens, of een live cd van ubuntu waarmee je alle dat op een externa hdd kan copieren.

@jensen122
Allereerst proberen we TS hier te helpen, als dit niet mocht lukken kunnen we altijd nog doorverwijzen naar een ander forum. ;)

Mvg,
Mod sectie besturingssystemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan