Stop music button

Status
Niet open voor verdere reacties.

XuariX

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2008
Hoi,

allereerst bedankt om op mijn topic te kijken.
Ik heb een probleem met mijn muziek. Ik heb een achtergrond muziek die mensen die op mijn site willen kijken uit kunnen zetten.
Deze code is alsvolgt:

------------<head>-------------
<script type="text/javascript">
function turnoff(){
var el=getElementById("music");
el.src="";
}
</script>
------------<body>-------------

<embed src="test.mid" width="32" height="32" hidden="true" loop="true" autoplay="true" id="music" name="music" />
<a href="javascript:turnoff()">turn off music</a></div>

Wat is hier mis mee? De achtergrond muziek speelt wel af, maar de muziek stopt niet.

mvg XuariX

Je browser laad het .mid bestand, en speelt het af (door de autostart). Als je dan het src-attribuut veranderd, 'weet' je browser dat niet, en speelt het mid'je gewoon tot het einde af.

Je kan beter voor een flash-oplossing gaan. Of mischien Java. Totdat de html5's <audio> tag goed wordt ondersteund is er geen goede, pure javascript oplossing voor dit probleem.

Overgens kan je voor het leukheid eens proberen het element te verwijderen (document.body.removeChild(el); ofzo). Ohja, wat je ook kan proberen is de 'src' naar een nieuwe mid te zetten, genaamd silent.mid. Moet je ff klooien, maar als je silent.mid nou een 1 seconde lange stilte maakt...

Laatst bewerkt:
Ik begrijp het silent.mid niet helemaal. Wat bedoel je daar precies mee?
Ik heb inmiddels bij:

var el=getElementById("music");
el.src="";
}

bij de scr=""; ook de test.mid vermeld maar zonder resultaat

Laatst bewerkt:
Dit was het idee:[JS]var el=getElementById("music");
el.src="silent.mid";[/JS]zodat het embed-src veranderd wordt naar silent.mid. Silent.mid zou dan een mid-bestand zijn van 1 seconde met geen geluid, zodat ie dus uiteindelijk stopt met spelen.

Sorry voor een late reactie ik ben op vakantie geweest.

Maar even terug naar de vraag. Je wilt zeggen dat je met deze code alleen 1sec liedjes kan afspelen?
Kun je wel in een flash header een muziekje stoppen? Zo ja, als je dan nog een aparte flash project aanmaakt. Kun je dan via dat project de muziek laten stoppen in het oude project?
Ik ben zelf niet erg handig met flash, maar als dat lukt kom ik er wel uit!

Ik heb zojuist een javascript gevonden dat de muziek laat stoppen, maar dit is een "select" code. Dit is alsvolgt:
<script>
musi="1mid.mp3"
<!--Don't edit from here on-->
function mus1()
{
if (t.options.selectedIndex==0){
mus.innerHTML="<embed src="+musi+" loop=-1>"
}
if (t.options.selectedIndex==1){
mus.innerHTML=""
}
}
document.write("<span id='mus' style='position:absolute;top:-90000'><embed src="+musi+" width=0 height=0 loop=-1></span>")
</script>
<select type="image" scr="test.jpg" name="t" onchange=mus1()>
<option>Enable background music
<option>Disable background music
</select>

Kan ik dit veranderd zodat als je op een plaatje drukt de muziek stopt?

alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Ik had een link ingevoegd die verwijst naar de pagina.

Er zijn in javascript verschillende frameworks. Zoals de naam zegt, zijn dit een raamwerk van scripts. Deze scripts verzorgen functionaliteit, zoals bijvoorbeeld effecten (fade-in/out, schuiven, sleepbare elementen etc.).
De scripts zijn meestal goed gedocumenteerd en eenvoudig te gebruiken.

Ik ken 3 voorname frameworks
  • JQuery
  • Prototype
  • Mootools

Prototype is het framework dat ik gebruik, maar dat heeft zelf geen effecten. Nu is er echter het Scriptaculous framework dat die effecten met behulp van het prototype framework aanbiedt.

Met behulp van deze frameworks is het vaak maar een kwestie van het script inladen in je pagina en een paar regels code om de juiste functionaliteit aan te roepen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan