Stopcode: 0xc000021a

Status
Niet open voor verdere reacties.

danvis

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2006
Berichten
33
Hallo,

Ik had geen geluid meer uit mijn speakers, er was in 1 keer geen audio meer geinstalleerd. Dit heb ik via apparaatbeheer gedaan en daarna kreeg ik problemen met opstarten van mijn laptop. Blauw scherm en de stopcode: 0xc000021a. Nu heb ik via het menu wat wel zichtbaar is, de laptop op fouten laten scannen en herstellen (duurde uren), alles is goed, maar helaas bij het opstarten toch weer het blauwe scherm.
Wie heeft een oplossing om mijn laptop weer normaal op te kunnen starten?

grt Danny
 
Probeer in veilige modus, dat is met meteen F8 ingedrukt houden en als dat niet wil dan zal de derde keer tevergeefs opstarten op rij, een herstelmenu geven. Kies met systeemherstel in ieder geval hoe dan ook een herstelpunt. Een andere mogelijkheid is dat u met het bootmenu (F10 of de toets die bij opstarten op het scherm wordt weergegeven) de USB als opstartbaar kiest en dan met de installatiebestanden, dus Setup, de installatie ongeïntrupeert laat lopen tot na de landenkeuze en tot aan de vraag waar u Windows wilt installeren. Opstartproblemen worden dan bij de bestaande Windows installaties automatisch verholpen en de computer start opnieuw op.

Als de schijf beschadigd is en de bestandstabel kan niet worden gelezen, dan kan schijfcontrole niet sporen en sectoren gaan herstellen want dan wordt de schijf waarschijnlijk onleesbaar en dan kan deze niet meer gelezen worden als die in een andere computer wordt aangesloten. Ik hoop niet dat dit al gebeurt is, omdat u schrijft dat controle en herstel enkele uren duurde. Bij schijf controle is het alleen verstandig om het bestandsysteem te laten herstellen.

Windows 10 heeft een geheugencontrole programma. Dus kan u in Windows komen dan zou ik eerst het geheugen en de schijf controleren. Windows controleert de beveiligde systeembestanden met de opdracht sfc /scannow
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan