Stopfout na plaatsen lege CD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kreuzer

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2008
Berichten
56
Ik weetniet of het een software of een hardware fout is.
Mijn laptop geeft steeds een stopfout (blauw scherm) na het plaatsen van een (lege) CD. Hij begint dan aan een geheugendump.
Als ik wil branden vanaf Media Player doet hij dit ook of hij herkent de geplaatste CD niet.
Op advies van mijn leverancier heb ik 512 MB RAM geheugen bijgeplaatst.
Dit heeft niets geholpen
Kan iemand mij helpen?
 
Je leverancier heeft je goed bedrogen, je meer ramgeheugen laten kopen voor niks.
Nuja, probeer eens eerst langs apparaatbeheer je cd schrijver te verwijderen en terug installeren, probeer het dan nog een keer.
 
Welkom bij Helpmij.nl

Wat is de exacte melding van dat blauwe scherm?
 
Heb ik gedaan. Geeft geen verschil. Zijn er nog andere mogelijkheden?
 
De melding is, globaal gesproken, de volgende:

"Controleer of er voldoende schijfruimte is.
Schakel het stuuprogramma uit wanneer dit in het stopbericht is opgegeven of raadpleeg de fabrikant voor een bijgewerkte versie.
Raadpleeg de hardwareleverancier voor een Bios udate.
Schakel Biosgeheugenopties zoals Caching of Shadowing uit.

Stopfout: 0x0000008E (0xC0000005, 0x806F0134, 0xEE369AF8, 0x00000000)
Bezig met starten van een fysieke geheugendump naar schijf."

Soms opent hij het het schijf wel nadat ik deze heb geplaatst.
In de Media Player blijft hij blijft hij vragen om een lege CD nadat ik deze heb ingebracht.
 
Ik heb net een nieuwe printer geïnstalleerd met de stuurprogramma's vanaf CDROM.
Vanaf een CD lezen gaat dus wel normaal.
 
Ik heb beide geheugenmodules afzonderlijk geprobeerd. Met beide start de laptop normaal op. Daarna heb ik hetzelfde geprobeerd met beide er in en nog een keer omgekeerd, d.w.z. de onderste module boven en de bovenste onder. Opstarten gaat steeds normaal.
De laatste stand van zaken is dat het blauwe scherm niet meer komt na het plaatsen van een lege CD, maar alleen nog maar als ik in de Media Player wil branden en een lege CD heb geplaatst.
Ik wil het gebruik van de Recovery CD zo lang mogelijk uitstellen omdat ik dan alle geïnstalleerde programma's en instellingen kwijt ben, of zie ik dat fout?
 
Ik zou nog graag wat aandacht willen hebben voor mijn probleem, omdat het nog niet is opgelost.
Zou iemand mij willen helpen?
 
Is er bij het opstarten van de recovery cd niet de mogelijkheid tot 'repareren' ?
 
Heb recovery cd's (2) bekeken maar ik heb geen idee wat ik daarvan zou kunnen gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan