stopfout

Status
Niet open voor verdere reacties.

dutchsoulboy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
Hoi,
Ik starte mijn pc daarstraks op en kreeg een blauw scherm met de volgende melding:

Stop: C0000221 unknown error
\systemRoot\system32\ntdll.dll

Heb vervolgens geprobeert in de veilige modus te starten maar kreeg toen die melding ook.
Toen heb ik de XP cdrom gepakt om een repair uit te voeren, maar daar viel ook al niks mee te beginnen want toen kwam de melding dat ik de opsartdiskette moest gebruiken, nu heb ik die niet en zou niet weten hoezo ik die zou moeten hebben.
Nu zit ik dus in een lus waar ik niet uitkom.
Iemand enige suggesties hoe dit op te lossen ?

''Bij navraag bij mijn oude werkgever aan de Systeembeheerder die ik het probleem voorlegde ,was zijn antwoord ,dat er een confilct in het besturingsysteem zit die met bepaalde programma's niet kan om gaan en vroeg mij of er een legale versie van windows werd gebruikt ,tja en daar moest ik hem het antwoord op schuldig blijven.
Hij vertelde mij dat er een stukje NT in zit dat dit conflict veroorzaakt en als dat niet goed gekopieert is dat er dan zulke dingen gebeuren ook als het een legale versie is adviseerde hij mij om met het bestuurnigs systeem terug naar de winkel tegaan en een andere te vragen.Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben .'' (komt van een ander forum)

Schuldig?

Nee het is een beschadigde dll.
Ik zou hem graag willen vervangen maar dan moet ik de opdrachtprompt hebben, helaas kom ik niet bij de prompt. Als ik F8 doe voor de reeks mogelijkheden waaronder ook veilige modus en ik kies voor de opdrachtprompt dan lukt dat niet omdat dan steeds weer dat blauwe scherm komt met die stopfout. Ik zit dus in een lus waar ik zomaar niet uit kom.

Probeer een herstel-installatie van Windows XP.

Kijk even hier, waar ik recent er iets over schreef.

Succes,

Tijs.

Dat zou ik graag willen doen Tijs, maar als ik voor herstellen kies dan vraagt hij om een diskette en tsja wat moet ik daar nou mee ?

Dat zou ik graag willen doen Tijs, maar als ik voor herstellen kies dan vraagt hij om een diskette en tsja wat moet ik daar nou mee ?

Je zult zo'n recovery cd van je hardware-leverancier hebben ipv. een 'normale' XP installatiecd.
Leen ergens een XP CD van het juiste soort (XP Professional of XP Home) en in de juiste taal (Nederlands of Engels).

Probeer het daarmee. Let wel op op die CD hetzelfde SP al geslipstreamed moet staan (zie mijn link uit mijn vorige posting daaromtrent).

Succes,

Tijs.

Nee deze pc heb ik zelf gebouwd. Dus niks van een leverancier.
Ik heb gewoon de originele XP cdrom(SP2) .
Ik moet bij de prompt zien te komen maar dat lukt niet en bij herstellen vraaagt hij om een diskette.

Denk nog eens terug aan het moment dat je XP installeerde, hoe heb je het toen allemaal gedaan? Hopelijk geeft je dat een hint wat er nu fout gaat.

Misschien had je bij het installeren een driver extra nodig die je met F6 tijdens het opstarten van de XP CD moest aangeven om je harde schijven te kunnen benaderen?

Dan blijft nog steeds de mogelijkheid om voor de zekerheid een andere XP cd te lenen, en te kijken of het daar wel mee lukt. Wie weet is je huidige beschadigd geraakt (krassen etc.)

Succes,

Tijs.

beste hulp benodigde

dit is wat ik gevonden heb hopelijk heb je er wat aan

" U kunt dit probleem oplossen door een nieuw exemplaar van het beschadigde bestand te installeren of door Windows XP opnieuw te installeren. Als een foutbericht uit de sectie 'Samenvatting' blijft verschijnen nadat u Windows XP opnieuw hebt geïnstalleerd, is het probleem mogelijk te wijten aan een hardwarefout of een netwerkfout. "

mvg bas:thumb:

Denk nog eens terug aan het moment dat je XP installeerde, hoe heb je het toen allemaal gedaan? Hopelijk geeft je dat een hint wat er nu fout gaat.

Misschien had je bij het installeren een driver extra nodig die je met F6 tijdens het opstarten van de XP CD moest aangeven om je harde schijven te kunnen benaderen?

Dan blijft nog steeds de mogelijkheid om voor de zekerheid een andere XP cd te lenen, en te kijken of het daar wel mee lukt. Wie weet is je huidige beschadigd geraakt (krassen etc.)

Succes,

Tijs.

Je hebt helemaal gelijk gehad. Het was de verkeerde cd, ik ging toen nadenken en zocht in de doos van mijn moederbord waar ik de originele CDrom in bewaar, die heb ik toen geplaatst en voilá, ik kreeg de opdrachtprompt. Chkdsk gaf aan dat er fouten in het RAIDarray zaten. Ik heb toen XP een repair laten doen en nu werkt het allemaal weer.
Wat ik overigens wel heel vreemd vindt dat de schijven van het RAIDarray net 2 maanden oud zijn. Ik heb uiteraard wel garantie maar ik blijf het maar even aanzien wat er de komende tijd gebeurt. Ik lees de laatste tijd wel dat er van de spinpoints van samsung die in een RAIDarray draaien, er veel kapot gaan, wellicht ben ik ook een van de "uitverkorenden" die de *** is.

Laatst bewerkt:
Hé, je trekt hier de verkeerde conclusie: De raid-set is in orde, er zijn alleen bestandsfouten op de daarop door jou ingestelde partitie(s) gekomen tijdens het gebruik van Windows (pc 'hard' uitzetten tijdens draaiende XP, blue screens of death, driverproblemen etc.)

Er is dus niets mis met je array, noch met je harde schijven in mijn beleving.

Als je een andere mening hierover hebt, graag wat meer technische onderbouwing hiervan die gericht is op (de fysieke schijven van) het array, niet op de XP-partitie.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ja maar als checkdisk aangeeft dat er fouten gevonden zijn dan is dat naar mijn idee beschadiging van sectoren, dus fysieke beschadiging en dus een corrupt OS wat daar dus weer het gevolg van is.

Ja maar als checkdisk aangeeft dat er fouten gevonden zijn dan is dat naar mijn idee beschadiging van sectoren, dus fysieke beschadiging en dus een corrupt OS wat daar dus weer het gevolg van is.

Ok, je hebt in Herstelconsole chkdsk gedaan. Met welke parameters precies? Indien uitsluitend met /P of zonder welke /... parameter dan ook, dan is je conclusie alvast zeker fout.

Is het met /R geweest dan zou je misschien gelijk kunnen hebben (is bestandssysteemonderzoek (zoals in /P) én sectorenonderzoek), maar je hoort voor het onderzoeken van het array andere tools te gebruiken dan de standaard tools van Windows/Herstelconsole.

Als je raid-configuratietool (danwel je raid-bios) aangeeft dat de raid-set "Healthy" is, dan gaat je conclusie in ieder geval niet op.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik heb chkdsk gedaan met het volgende commando:
chkdsk /r/p
Het bios geeft aan dat het array , functional is.
Dat is wat ik gedaan heb en kan zien .

Jammer dat je niet eerst een scan met /p had gedaan en daarna een met /r. Had je met de /r scan nog meldingen gehad, dan had ik je gelijk gegeven.

Je conclusie over kapotte sectoren is momenteel dus niet onderbouwd, zeker gegeven de Functional melding van de raid-bios.

Maakt verder niets uit, ik wilde alleen voorkomen dat je conclusies trekt op basis van onvolledige of verkeerde tests. Wil je de harddisks zelf fysiek scannen, kijk dan op de website van samsung (http://www.samsunghdd.com/) naar tools voor jouw type spinpoint harde schijven, en gebruik die.
Let wel op dat je die tool niets naar de schijven laat schrijven, want anders is je raid-set kapot.

Tijs.

Jammer dat je niet eerst een scan met /p had gedaan en daarna een met /r. Had je met de /r scan nog meldingen gehad, dan had ik je gelijk gegeven.

Tijs.

Ik wist niet dat het beter is om die parameters apart te laten scannen. Ik dacht zoiets te hebben als twee vliegen in een klap want die scan duurt meer dan vier uur.

Maakt verder niets uit, ik wilde alleen voorkomen dat je conclusies trekt op basis van onvolledige of verkeerde tests. Wil je de harddisks zelf fysiek scannen, kijk dan op de website van samsung (http://www.samsunghdd.com/) naar tools voor jouw type spinpoint harde schijven, en gebruik die.
Let wel op dat je die tool niets naar de schijven laat schrijven, want anders is je raid-set kapot.

Tijs.

Ik zal die scan van samsung eerdaags zeker gaan doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan