Stopkontakt / Draadloos

Status
Niet open voor verdere reacties.

parkduinwijk

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2006
Kan het eigenlijk in meerdere rubrieken plaatsen maar eerst deze.

Volgende doet zich voor.
Draadloos internet heeft download snelheid van 48mb
Zodra ik 1 van mijn stopkontakt adapters aan sluit op mijn router stort de download snelheid draadloos van 48mb terug naar 12mb
De adaper merk dLan 200 Av mini werken ook correct.
Mail gestuurd naar fabrikant maar kreeg antwoord dat er waarschijnlijk storingen op het stroomnet.
Daar de dLan adapters niet draadloos zijn krijg ik het idee dat die adapters zelf de storing veroorzaken.
Van kennis ander merk adapter geleend en uitgeprobeerd maar ook zelfde probleem.
Iemand die hier ook last van heeft of iemand die een oplossing weet.
Bedankt en groet,
André

Hallo Parkduinwijk. In uitzonderlijke gevallen kunnen multistekkerdozen met geïntegreerde overspanningsbeveiliging leiden tot verminderde prestaties en daarom denk ik dat die adapter direct in een wandcontactdoos moet steken. Is dat bij jou het geval. Anders even testen. ;)

Daar heeft Devolo een hele duidelijke handleiding voor. Echter dit speelt hier niet. Als ik het goed lees gaat het om de snelheid over draadloos die varieert afhankelijk van of de devolo wel of niet is aangesloten.

Wat ik zou willen weten is:
a) Heb ik het inderdaad goed gelezen
b) Wat heb je op welke manier aangesloten. Zit bijv. de Devolo in hetzelfde stopcontact (bij elkaar) als de router, enz..

Klopt het gaat hier dus uitsluitend om de snelheid van het draadloos internet wat bijna instort als 1 of 2 van die power adapers word aangesloten.
Utp kabel gaat van router naar power adapter die ergens in het stop kontakt zit.
Familie komt hier dus met hun laptop en hebben last van heel traag draadloos internet en zodra ik de power adapter uit het stopkontakt haal is het snelheid probleem weg.
De router zit op een ander stopkontakt als die van de power adapter.
Wat gaat er dus fout? Is het dat die power adapter een niet zichtbaar signaal genereerd wat het draadloos signaal zwak maakt?imagesCA36XRDW.jpg

Ik las dit nog klik

en hier handleiding met tekeningen ( Duits ) (Klik) Heb je er wat aan. Hoop dat je de oplossing hier uit kunt halen. ;)

Werken dus tussen 2 en 30MHz. Heel ver weg van Wifi band. Lijkt echter wel op EM storing. Kan in dat geval ook een slechte voeding van de router zijn die te gevoelig is voor storing van buiten

Hoe groot is de afstand tussen Router en Devolo?

Veel te ver om via EM invloed te hebben. Ruis kan invloed hebben via het lichtnet in combinatie met een slecht filter in de voeding van je router. Dat is het enige dat ik kan bedenken. Maar zelfs dat vindt ik al ver gezocht.

Ik zou het eens proberen met een andere router.

Ik ga morgen een andere router proberen.
Bedankt al vast voor het mee denken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan