• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Stoplichtrapportage

Status
Niet open voor verdere reacties.

weinterim

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2010
Ik ben op zoek naar een voorbeeld voor een stoplichtrapportage. B.v. groen, oranje en rood voor stand tov norm en met peiltjes de ontwikkeling in de tijd weergeven. Peiltje omhoog is beter dan de vorige periode, peiltje omlaag is slechter dan de vorige periode. Het kan dus voorkomen dat de kleur rood (slechter dan de norm) en peiltje omhoog (beter tov vorige periode). Een gecombineerd veld dus met evt. meerdere varianten.

Alvast bedankt.

dan wordt je vast beter geholpen als je een voorbeeldbestandje, ontdaan van gevoelige info toevoegd.

even snel een klein opzetje gemaakt.
als je de cijefers wijzigt dan veranderen ook de peilen (indien zij aan de voorwaarden voldoen). Ook de kleuren rood/geel/groen veranderen mee zodra het % tov norm verandert.

Is dit wat je bedoelt?Bekijk bijlage stoplicht met pijlen.xls

@WHER
Mooie oplossing en makkelijker aan te passen dan die van mij

Bijgaande stoplichtenrapportage heb ik in Excel 2010 kunnen maken. Mijn opdrachtgever zit echter op Excel 2003. Wie kan deze rapportage in Excel 2003 maken? Het gaat hem met name om de pictogrammen met voorwaardelijke opmaak(indicatoren en pijlen). Sparklines kent Excel 2003 niet. In plaats hiervan zou men een grafiek kunnen maken.

Wie oh wie kan mij helpen? Andere suggesties voor verbeteringen zijn van harte welkom.
Zie bijgaand bestand!

Bijlagen

Cellen F10:H10 aangepast.

Je opbouw vind ik trouwens wel onlogisch
<-0.05 pijltje naar boven en groen.

Logischer zou ik vinden:
>0.05 pijltje naar boven en groen.

Bijlagen

Stoplichtrapportage omzetten naar Excel 2003

Beste Popipipo,

Super bedankt voor de snelle oplossing. Heb jij ook een oplossing voor de pictogrammen Rood rondje met wit kruis, Geel rondje met witte ! en Groen rondje met witte V. Dit mogen ook evt. rood, geel en groen rondje zijn.

Gr. Wim

Kijk bij lettertype wingding, wingdings2 en wingdings3 eens voor het teken wat je zoekt.

Stoplichtrapportage omzetten naar Excel 2003

Beste Popipipo,

Kun jij mij vertellen hoe jij bij de symbolen wingdings3 de juiste letter krijgt?
Bijvoorbeeld:
Pijltje omhoog is é
Pijltje schuim omhoog is ì
Pijltje schuin omlaag is î
Pijltje omlaag is ê.

Wat zijn de letters bij gebruik wingdings2 Alt 0241 + Alt 0242 + Alt 0247 + Alt 0248 + Alt 0253 + Alt 0254

Waar kan ik dit terugvinden?

Alvast bedankt.

Gr. weinterim

Je kan heel simpel bepalen welke letter er bij welk wingging hoort. Zet het gewenste wingding teken in een cel en verander daarna het lettertype naar bijvoorbeeld Arial. Je ziet dan welk teken je moet gebruiken bij het fonttype Wingding.

Groet, Leo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan