Stoppen blijven doorslaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.

LunaCrash

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 mei 2013
Sinds enkele weken heb ik een custom-build game pc.
Na een paar dagen brandde de voeding door wat waarschijnlijk kwam door piekstroom.

Sindsdien is de voeding vervangen en is er een beveiligde stekkerdoos tussen het stopcontact en het systeem geplaatst.
Dat leverde tot vandaag geen problemen op. Nu zette ik vanmorgen mijn PC aan en toen kwam er een vreemd geluid uit waarna de stoppen weer er uit sloegen.
De pc stond nooit op een geaarde stekker, dit heb ik net wel geprobeerd en zelfs dan slaan de stoppen nog steeds door, zelfs zonder randapparatuur.
De stekkerdoos zelf doet het nog wel, maar steeds als ik de stekker van de PC erin doe en dan de stekkerdoos aan zet slaan de stoppen door. Elk ander apparaat werkt wel gewoon op de stekkerdoos.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, ik baal hier enorm van.

Specificaties:
Intel i5 3570 3,4 ghz quad core + cooler
4 gb ddr-3 1333
500 gb sata 6 hardeschijf
dvd writer
asus b75m moederbord intel
miditower atx
nvidea gt 650 2 gb gddr-5
draadloze internet ontvanger
750 watt atx voeding
-----------------------------------------

Ik ben ermee naar de winkel gegaan. Er was inderdaad weer een probleem met de voeding en de schakelaar aan de achterkant van de PC was lam waardoor de stoppen bleven doorslaan. Ze hebben er nu een nog betere voeding ingezet (920 watt). Hopelijk gebeurt het niet nogmaals.

Laatst bewerkt:
Ik vermoed dat je voeding weer kapot is.. of de groep waar die op zit overbelast word.

Ik heb meerde groepen geprobeerd, dus ik neem aan dat het daar niet aan ligt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dan ligt het weer bij de pc omdat die en piek eruit trekt bij het opstarten

Ik neem de pc wel weer mee naar de winkel, hopelijk kunnen zij het dan maken.
Bedankt voor je snelle reacties :)

Laatst bewerkt door een moderator:
kijk je kabel is na die van de pc naar het stopcontact loop misschien is die wel kapot groetjes hennie 57

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan