Stoppen van een Runtime database

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jumping

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2007
Hallo allemaal,

Misschien een domme vraag, maar niet gesteld is helemaal dom.

Wanneer een database draait .. en ik een schakelbord voor mij zie, hoe kan ik die dan stoppen zodat ik in de ontwikkelomgeving kom.. en daarna weer terug?

Sluiten en dan openen met de shift ingedrukt houden is niet wat ik zoek?!

Dank!!

Misschien moet je de vraag iets duidelijker stellen, want zo begrijp ik hem niet helemaal. Blijkbaar wil je de database wel laten opstarten met de ingebouwde beveiliging, want anders start je wel met de shift-toets. Wat is precies de situatie?

Ja misschien niet helemaal duidelijk.

Ik heb een voorbeeld database gedownload, die start op met het schakelbord, maar die wil ik onderbreken om in de code dingen aan te passen.

Hoop dat het iets duidelijker is

Wat doet het schakelbord dan?

schakelbord is van het voorbeeld bestand AdresMenu ..
dat programma is een mooi voorbeeld, maar ik wil graag naar de formulieren en VBA codes om daar codes te proberen en te doen ..

het enige dat ik dus wil bereiken is de database 'stoppen' en de gegevens (lees tabellen, modules, macro's etc) handmatig aanpassen.. en ik zoek een toetsencombinatie wellicht (alt+F11)

Dan moet je de db toch openen met de Shift-toets... Anders kun je de <F11> toets nog proberen, om het databasevenster te openen, maar zonder de Shift-toets worden alle opstartinstellingen uitgevoerd, en dat is nou net wat je niet wilt.

ok, dus dat is de enige manier? ik kan dus niet een reeds draaiende applicatie onderbreken met een bepaalde toetsencombinatie? dus ik moet eerst de database sluiten en dan openen met shift ingedrukt..

Ik snap nog niet helemaal wat je bedoelt met 'een draaiende' database. Als je een db opstart, pakt hij de instellingen die vastliggen in het menu <Extra>, <Opstarten>, en eventueel in de macro <AutoExec>. Vaak wordt een standaardformulier geopend, waar ook nog wat acties achter kunnen hangen, zoals SetOptions om bepaalde programma-instellingen aan te passen.
De enige manier om dat te omzeilen is: openen met de Shift-toets. Daarna is alles al uitgevoerd, en valt er dus niks, of weinig, meer te stoppen.
Als het Databasevenster tonen is uitgezet, dan lukt zelfs <F11> niet meer.
Dus waarom wil je niet opstarten met <Shift>?

Dat is helder, maar het gaat mij erom .. wanneer zo'n opstartformulier is gedraaid, moet ik dus eerst access sluiten en daarna opnieuw starten met SHIFT ingedrukt.

Mijn concrete vraag is dus .. waneer dat opstartformulier (schakelbord) geladen is .. kan ik die niet onderbreken om het programma te openen en de code te wijzigen/aan te passen/aan te vullen.

Dank voor je toelichting zover!

Waarschijnlijk niet, maar dat hangt dus puur van de opstartinstellingen af...
Overigens kun je natuurlijk, als je de db met Shift hebt geopend, de instellingen waar je vanaf wilt uitzetten, dan de db sluiten, en vervolgens gewoon openen. Daarna kun je alle opties die je wilt kunnen gebruiken normaal benaderen.
Als er op het schakelbordformulier overigens geen Sluiten optie is ingesteld, dan maakt het niet uit hoe je de db opent, want dan krijg je het formulier toch niet gesloten. Je moet minstens kunnen rechtsklikken op een formulier, om bij de formulierinstellingen te komen.

Laatst bewerkt:
Hartstikke bedankt .. als je die aanpast kom je met F11 gewoon in de basisindeling :-).
Dank voor je snelle reactie en je hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan