Stopscherm bij opstarten!

Status
Niet open voor verdere reacties.

agaroud9

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2007
Berichten
149
Hallo,

Ik heb een vraag:Ik heb nu al een tijdje een pc met Windows 2000 profesional aangeschaft,maar nu heb ik er een probleem mee.Telkens als ik opstart krijg een blauw stopscherm te zien.Dus ik kom niet verder bij het opstarten.En het vreemde is dat alles toetsen vast zijn geraakt.Ik heb geprobeerd via veilige modus te starten maar dat werkt ook niet want ik krijg nog steeds dat stopscherm te zien.Ik zelf denk dat het hier om een virus gaat.Ik snap ook niet waarom want ik heb geen internet op die computer.Dus scannen op virussen gaat ook niet want ik kom niet langs dat stopscherm.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt!
Groetjes
 
Laatst bewerkt:
Oh ja sorry hier is de stopcode:0x0000007B (0x816E13D0,0xC0000032,0x00000000,0x00000000) INACCESIBLE_BOOT_DEVICE
 
Als je bootdevice je hardeschijf is dan zit er waarschijnlijk iets goed fout. Probeer je computer eens op te starten met je Windows 2000 CD-ROM. Als je dat voor elkaar hebt dan kun je je hardeschijf via Windows op fouten controleren.
 
Zal lastig gaan want ik heb geen Windows 2000 cd.Deze had ik standaard op de computer toen ik hem kocht.
 
nee ik denk dat het ophoud.Volgens mij is de computer niet meer te redden.
 
Je kunt eens nagaan of de harde schijf wel als 1st Boot Device (eerste opstartapparaat) staat ingesteld!

Hiervoor moet je in de BIOS zijn. Daar kom je in door tijdens het opstarten de F2 knop in te drukken.
Na enige ogenblikken verschijnt een scherm met: Main Advanced Security Exit
Onder Advanced vind je: Advanced CMOS Setup
Hier zie je of achter 1st Boot Device staat: IDE-0 (dit is de harde schijf)
Is dat niet het geval zet de 1st Boot Device daar dan op.
Verlaat de BIOS via Exit. Sla hierbij eventuele wijzigingen wel op.

Als je e.e.a. rustig doorleest in de BIOS kom je er best wel uit!

Succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan