Storage engines.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Simolokid

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2009
Hey hey,

Ik ben bezig met een cms website te bouwen, dat je dus via de back-end de front-end teksten kunt aanpassen.

Nu is het bij 2 pagina's al gelukt, en ik dacht 'nou, dan is de rest ook geen probleem'. en toen kwam ik de geschiedenis pagina tegen. Hier staan zo ongeveer 14-1500 tekens in, en ik kan in mysql maximaal varchar(1000) invullen.

Weet iemand een oplossing zodat ik.... 2-3000 tekens in een tabel op kan slaan?

Tabellen structuur is niet optimaal nu, maar 't werkt en daar gaat het me nu even om. De pagina zal niet briljant veel bezoekers krijgen, dus zal die 1 ms meer loading tijd een geen kudt interesseren.

(nu 1 tabel per pagina, waar dus 1 kolom in staat waar dus ook 1 'vakje' is ingevuld, hierin staat vervolgens alle tekst v/d pagina.)

Ik doe het nu met MyISAM.

Suggesties?

Bedankt!

Voordat je de engine gaat wijzigen kun je beter eerst alleen het veldtype aanpassen. Voor lappen tekst kun je ipv varchar beter de optie "text" gebruiken.

Voordat je de engine gaat wijzigen kun je beter eerst alleen het veldtype aanpassen. Voor lappen tekst kun je ipv varchar beter de optie "text" gebruiken.

Dat bedacht ik me net ook, maar is het dan niet een probleem als er html in staat?
'<' etc. (zoals in <p> </p> ofzo) is nou geen text. Dus wordt dit wel op de juiste manier behandeld?

Dat bedacht ik me net ook, maar is het dan niet een probleem als er html in staat?
'<' etc. (zoals in <p> </p> ofzo) is nou geen text. Dus wordt dit wel op de juiste manier behandeld?
Oke, domme post. Net getest, en als ik TEXT doe ipv varchar, verschijnt er niks meer. Staat er ook gewoon niets in de database.. geldt er dan een andere mysqli syntax ofzo? Oo

Nee, html is geen probleem. Alleen als je speciale tekens wilt opslaan zonder ze eerst om te zetten kun je problemen krijgen met de character set (zoals dit).

edit ivm je laatste bericht: als je een varchar omzet naar een text veld zou er in principe geen data verlies moeten zijn, tenzij je zelf aangeeft dat de default value moet veranderen.[sql]ALTER TABLE tabelnaam CHANGE veldnaam veldnaam TEXT NOT NULL [/sql]

Laatst bewerkt:
Nee, html is geen probleem. Alleen als je speciale tekens wilt opslaan zonder ze eerst om te zetten kun je problemen krijgen met de character set (zoals dit).

Blijf ik het raar vinden dat als ik het naar 'TEXT' verander met dezelfde tekst erin, er simpelweg niets geladen wordt. Er staat dan ook niets in de database. Met varchar lukt dit wel gewoon.

Het is eigenlijk alleen nodig bij de geschiedenis pagina, ik heb het nu getest op een pagina met wat minder tekst ( de homepage).

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan