stores zijn niet gemount na het opstarten van server

Status
Niet open voor verdere reacties.

martinotter

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2007
SBS 2003 / Exchange 2003

Als ik mijn server herstart zijn mijn Mailbox Store en Public Folder niet gemount.
Ik kan ze mounten en dan doen ze het prima.
Volgens mij is dit gekomen nadat ik de toepassingsserver opnieuw heb geinstalleerd en daarna moest ik Exchange installeren met de optie /disasterrecovery

Ook de protocollen IMAP4 en POP3 zijn niet gestart als de server start. Deze kan ik ook gewoon handmati starten.
Dit was geloof ik ook al zo voor de /disasterrecovery

Iemand een gouden tip?

Rechtsklik op de individuele stores, en kies Eigenschappen.
In het tabblad Database staat een vinkje dat je uit moet zetten: "Do not mount this store at start up"

IMAP4 en POP3 zijn gewone services (Start -> Uitvoeren -> services.msc) die je op opstarttype Automatisch kunt zetten (vooropgesteld dat die services ook succesvol te starten zijn, natuurlijk):
Microsoft Exchange IMAP4
Microsoft Exchange POP3

Succes,

Tijs.

Rechtsklik op de individuele stores, en kies Eigenschappen.
In het tabblad Database staat een vinkje dat je uit moet zetten: "Do not mount this store at start up"

IMAP4 en POP3 zijn gewone services (Start -> Uitvoeren -> services.msc) die je op opstarttype Automatisch kunt zetten (vooropgesteld dat die services ook succesvol te starten zijn, natuurlijk):
Microsoft Exchange IMAP4
Microsoft Exchange POP3

Succes,

Tijs.

Tja wat ongeloofkijk dom dat ik die hokjes over het hoofd heb gezien. Na het plaatsen van de vraag vond ik ze al. Dat is dus opgelost!
De imap en pop service staan op automatisch. Heb je hier ook nog een gouden tip voor?

Kijk de afhankelijkheden na van die services. Ik zal hieronder aangeven welke services eerst gestart moeten zijn voordat imap en pop3 van start kunnen:

Exchange imap en Exchange pop3:
IIS Adminservice
Remote Procedure call (RPC)
Security accounts service

Verder goed het Systeem logboek doornemen (Start -> Uitvoeren -> eventvwr.exe), vooral rond de tijden van de opstart van de computer. Daar moet toch ergens een hint staan waarom die 2 services niet (automatisch) gestart zijn.

Tijs.

We zijn nu een dikke week verder, en geen enkele reactie meer van de topic-starter gezien...

@martinotter: Wat is de status van je probleem? (zie o.a. mijn vorige posting).

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan