Ik heb windows in dual boot met ubuntu. Na enkele updates staat er nu in het bootmenu:
Ubuntu 8.10, kernel 2.6.27-11-generic
Ubuntu 8.10, kernel 2.6.27-11-generic (recovery mode)
Ubuntu 8.10, kernel 2.6.27-7-generic
Ubuntu 8.10, kernel 2.6.27-7-generic (recovery mode)
Ubuntu 8.10, memtest86+
Windows Vista/Longhorn (loader)
In mijn gruboconfiguratiebestand staat de automatische opstart op saved. Enkel windows wordt gesaved dus wanneer ik de computer opstart heb ik 10 seconden om een andere regel te selecteren voordat windows wordt opgestart. Wil ik nu met ubuntu werken dan moet ik de eerste regel eerst highlighten. Regel 3 tot en met 5 gaat zonder problemen. Maar regel 1 en 2 worden schokkerig horizontaal van links naar rechts gehighlight, bovendien gaat elke 'schok' gepaard met een irritante beep (lijkt op biosbeeps).
Hoe los ik dat op?
Ubuntu 8.10, kernel 2.6.27-11-generic
Ubuntu 8.10, kernel 2.6.27-11-generic (recovery mode)
Ubuntu 8.10, kernel 2.6.27-7-generic
Ubuntu 8.10, kernel 2.6.27-7-generic (recovery mode)
Ubuntu 8.10, memtest86+
In mijn gruboconfiguratiebestand staat de automatische opstart op saved. Enkel windows wordt gesaved dus wanneer ik de computer opstart heb ik 10 seconden om een andere regel te selecteren voordat windows wordt opgestart. Wil ik nu met ubuntu werken dan moet ik de eerste regel eerst highlighten. Regel 3 tot en met 5 gaat zonder problemen. Maar regel 1 en 2 worden schokkerig horizontaal van links naar rechts gehighlight, bovendien gaat elke 'schok' gepaard met een irritante beep (lijkt op biosbeeps).
Hoe los ik dat op?