storing in het moederbord????

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjcmmol

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2002
Berichten
325
Ik heb een tijdje geleden meer geheugen op mijn computer gezet. In korte tijd liep de computer vast. Er bleek een geheugenlatje (256 SDRAM) beschadigd te zijn.
Een nieuw geheugenlatje gekocht en geplaatst en de harde schijf geformatteerd en opnieuw geinstalleerd. Er blijven problemen bestaan in die zin dat de computer regelmatig na opstart blijft hangen in het welkomsscherm, en dat er regelmatig het volgende bericht na de opstart verschijnt: "het systeem heeft een van de bestanden met registergegevens van het systeem moeten herstellen door middel van een logboek of vervangende kopie. Het herstel is gelukt."
Daarna is er al van alles geprobeerd: microsoft heeft een aantal systeembestanden onderzocht en geen oplossing kunnen bieden; nog eens opnieuw alles verwijderd en weer geinstalleerd. Maar nog steeds dezelfde problemen.
En nu naar de vraag. Kan het zijn dat door die beschadigde hardware er dingen mis zijn gegaan in het moederbord, niet zozeer fysiek maar in de aansturing (of hoe je dat ook mag noemen) En als dat zo is, kan iemand mij helpen om tot een oplossing te komen.
Ik ben geen computerfreak en zal dus bij een evenutuele oplossing wat stapsgewijze aanwijzingen nodig hebben.
Alvast dank!!
 
Al eens scan geprobeerd

Het kan ook een HDD probleem zijn.

Al eens een uigebreide scan laten doen, mogelijk zijn er wat gammele sectoren, die het niet altijd doen of je HDD is aan vervanging toe.

Eric.
 
Daaraan kan het niet liggen. Windows vindt dat de beide harde schijven in perfekte staat zijn.
Dus dat kunnen we uitsluiten.
 
Hallo

Mijn broer had ook al weken problemen met zijn nieuwe p.c. ......

Bleek uiteindelijk defekt geheugen en harddisk te zijn .

Beide waren uiteraard nieuw en onder garantie.

Windows xx is een echte "M.c. gyver " in het herstellen van hardware fouten hoor .....

Zou indien ik u was :

Harddisk testen d.m.v. diagnostische software v/d betrokken fabrikant.

Geheugen ettelijke uren d.m.v. memtest laten controleren.

Uiteraard ook eens alle ventilatoren controleren op hun korrekte werking.

Peter
 
Ben het eens met de vorige spreker

Windows keurt een schijf goed als hij na 20 keer mag schrijven. Daar hebben we dus niets aan.

Vandaar dat S.M.A.R.T. is bedacht om de schijf in de gaten te houden

Als smart in het bios enabled is en die zeurt niet dan is het meestal wel goed.

Maar een keer testen kan nooit kwaad.

Eric.
 
het gaat boven mijn pet

Ik moet het eerlijk toegeven: waar jullie het over hebben gaat mij - eenvoudige computergebruiker - boven de pet. Ik weet niet waar ik het diagnoseprogrammaatje moet vinden en hoe ik dat zou moeten hanteren.
Dus bij het verder gaan op deze weg moet iemand mij bij de hand nemen. Misschien wil een van jullie dat doen?
 
en verder

Ik heb uitgevoerd wat je me voorstelde.
Het moederbord gaf een groen resultaat. Dus "goed" naar ik veronderstel.
Zijn er nog andere ideeen en/of voorstellen. Ik sta ervoor open.
 
afsluiten

Na een lange zoektocht lijkt de oplossing gevonden te zijn. Een van de functies van de scanner bleek het niet goed te doen. Ik heb verschillende pogingen ondernomen om de software daarvoor zover als mogelijk is te optimaliseren, maar het werkte niet. Omdat ik die functie van de scanner toch niet gebruik, heb ik de software daarvoor verwijderd. En tot nu toe krijg ik geen foutmelding meer, zoals die aan het begin van deze correpondentie door mij is aangegeven.
Ik sluit hiermee dit onderwerp wat mij betreft.
 
Zeg even wat de scanner is

En welke sofware het niet deed.

Mogelijk hebben anderen ook dit probleem.

Eric.
 
het gaat om de hp deskjet 2300c, en daarvan het software-onderdeel memories disc. Deze software heb ik verwijderd
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan