Storing?Korsluiting of gewoon gesloopt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

cobra880

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2006
Ik zit met een probleem.
Ik stel ff m'n pc voor is handig.

geheugen; 160 GB
ram geheugen; 512 MB
kloksnelheid; 3.20 GHZ
processor; Intel Pentium 4
besturingssysteem; Windows XP service pack 2

Ik heb een dvd en een dvd rw speler.

Mijn probleem;

Ik had laatst m'n pc gestofzuigd. Blijkt goed te zijn.
Dus ik gelijk ook ram geheugen en beeldschermadapter eruit gehaald.
En weer teruggeplaatst geef normaal geen probleem.
M'n floppydisk was ik zat dus ik wilde die eruit halen voedingskabel en zo'n grijze grote kabel heb ik eruit gehaald.
Start ik hem op. Poef gelijk valtie uit.
Ik dacht nouja storing ofzo.
Toen zag ik dat de Ram geheugen niet goed vastzat.
Dus had ik goed vastgemaakt.
Weer opgestart.
Ventilators gaan aan:D
Alleen ik krijg geen beeld of iets. normaal zie je ook op je toetsenbord caps lock knipperen tenminste dat is bij mij.
Mijn DVD speler gaat wel open.
Mijn DVD rw speler gaat niet open
Led powerlampje blijft uit.
Maar ventilators enzo draaien.
M'n floppydisk zit er ook weer gewoon in voor de zekerheid.
Wat is dit probleem. het is heel vaag.
Is het een kabeltje die fout zit (lijkt met sterk).
Is er korsluiting geweest waardoor er bepaalde systemen niet meer draaien?

Alvast bedankt voor jullie hulp, reparatie kan altijd nog.
Mvg. Kevin.

Haal de videokaart en geheugen er eens uit en plaats die opnieuw. Je krijgt geen error beeps van het Bios te horen?

Stofzuigen doe je vloerbedekking geen pc!!!!!

Stofzuigen !! dat is het gevaarlijkste wat je kunt doen bij een pc in verband met statische electriciteit.
Om je pc schoon te maken zijn er spuitbussen met samen geperste lucht.

Wat je probleem betreft, probeer eens even de kast geheel spanningsloos te maken enkele minuten helpt dat niet dan zou je even een bios reset kunnen proberen dmv een jumper op het moederbord of de batterij even 1 min te verwijderen.
Wel de spanning van de kast anders kun je het moederbord onherstelbaar beschadigen.

En voor reparatie kun je altijd bellen dit doe ik voor normaal tarief :D ;) :p

Laatst bewerkt:
Hmm, doe al jaren pc's schoonmaken met de stofzuiger, maar het is ook de manier waarop je het doet. Langzame stand en niet de zuigmond vol in de kast doen in alle hoeken en langs alle hardware..

crash zei:
Hmm, doe al jaren pc's schoonmaken met de stofzuiger, maar het is ook de manier waarop je het doet. Langzame stand en niet de zuigmond vol in de kast doen in alle hoeken en langs alle hardware..

Jongens toch !! dit is het eerste wat ze je verbieden in een opleiding voor pc technicus dit soort dingen moet je niet gaan promoten op een site als deze, dit soort advies toond van weinig kennis van pc's.
Een stofzuiger produceerd één massa aan statische electra.
Electronica en statische electra is het zelfde als een emmer water in je pc gooien.
Dus één advies adviseer dit soort dingen niet want je help en ander aan problemen en dit is toch een site om problemen te verhelpen dacht ik.
Voor het schoonmaken heb je spuitbussen met samen geperste lucht .

Ik promoot niks en zal ook in de meeste gevallen adviseren, alleen de stofzuiger te gebruiken voor het dwarrelende stof op te vangen. De meeste mensen hebben geen spuitbus in huis met perslucht.
Maar toch bedankt, dat je aangeeft dat ik weinig kennis van pc's heb.:confused: :p

SJJ zei:
Jongens toch !! dit is het eerste wat ze je verbieden in een opleiding voor pc technicus dit soort dingen moet je niet gaan promoten op een site als deze, dit soort advies toond van weinig kennis van pc's.
Een stofzuiger produceerd één massa aan statische electra.
Electronica en statische electra is het zelfde als een emmer water in je pc gooien.
Dus één advies adviseer dit soort dingen niet want je help en ander aan problemen en dit is toch een site om problemen te verhelpen dacht ik.
Voor het schoonmaken heb je spuitbussen met samen geperste lucht .

Precies of je blaast dor middel van compressor met lucht door de kast.
In een pc kun je beter nooit zuigen ook i.v.m. jumpers die je van het moederbord af kunt zuigen.
En natuurlijk zoals hierboven vermeld i.v.m. statische electriciteit.
met lucht door de kast blazen (spuitbus of compressor) is vele malen beter.
Hier op het bedrijf heeft er ook iemand gestofzogen in zijn PC
en ik kon weer een identieke PC zoeken om uit te vinden waar de jumpers horen te zitten :(
Sinds dien geldt de regel dat alleen systeembeheer nog in de kasten mogen zitten
en voor overig personeel het open maken van de pc kast strikt verboden is :p

crash zei:
Haal de videokaart en geheugen er eens uit en plaats die opnieuw. Je krijgt geen error beeps van het Bios te horen?

Kan je hierantwoord op geven?

Dan kunnen we weer On Topic gaan

Bedankt,

Ik wist niet dat stofzuigen zo slecht was..
Als ik m'n ram geheugen eruit haal hoor ik geen biep van bios.
Dus dat zal wel niet goed zijn.
Bedankt voor jullie antwoorden.
Conclusie is dus moederboard gesloopt.
In iedergeval hoop ik dat alleen het moederboard het niet doet.

mvg. Kevin

crash zei:
Ik promoot niks en zal ook in de meeste gevallen adviseren, alleen de stofzuiger te gebruiken voor het dwarrelende stof op te vangen. De meeste mensen hebben geen spuitbus in huis met perslucht.
Maar toch bedankt, dat je aangeeft dat ik weinig kennis van pc's heb.:confused: :p

Offtopic,

Nee, daar heb je geen verstand van.:p
Alles uitbouwen en dan schoonmaken, toch lekker met een stofzuiger, indien je binnen werkt, gaat prima, je gaat toch niet met dat ding die pc uitzuigen :confused: , maar inderdaad gewoon met een kwast en de stof daarvan opzuigen.

En buiten met een compressor, als het héééél erg is.

Doe het pas 175 jaar met een stofzuiger, de eerste zelfs handgeslingerd :D , nooit problemen mee, en die broodjes aap, die zijn vies.:evil:

crash zei:

Dat staat er niet maar we gaan nu door met het topic.

Heb je alles al goed gecontroleerd kabels, misschien een jumper weggezogen?
Nog een bios reset geprobeerd?
Geheugen nog getest?

Ik heb;
M'n geheugen getest.
Beelschermadapter gecontroleerd, was in orde!
Al m'n kabels gecontroleerd behalve die lange grijzen.
M'n bios gereset, jumper van pin 1/2 naar pin 2/3 verplaatst.
Wil niet opstarten.
Jumper teruggezet.
Pc gaat aan maar krijg geen beeld of reactie.
Alleen m'n DVD speler werkt en m'n ventilatoren.
Zou het ook aan die lange grijze kabels kunnen liggen (ik ben die naam kwijt).

1154876705.jpg

Laatst bewerkt:
Demonteer alle hardware zoals harddisk, floppy cardreader, geluidskaart als die niet onboard zit enz.
Laat alleen je videokaart en geheugen zitten start dan eens op en kijk dan of die wel op start.
Doet die het dan nog niet dan zal je moederbord problemen geven.

SJJ zei:
Demonteer alle hardware zoals harddisk, floppy cardreader, geluidskaart als die niet onboard zit enz.
Laat alleen je videokaart en geheugen zitten start dan eens op en kijk dan of die wel op start.
Doet die het dan nog niet dan zal je moederbord problemen geven.

Gedaan , geen effect
1154878192.jpg

In iedergeval, ik laat hem maken door een monteur bij m'n vaders werk.
Die zal wel kijken wat het is.
Zo nodig een nieuw moederboard erin.
Bedankt voor jullie hulp!
Kevin.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan