Storing medion beeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

zonnewoud

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2008
Ik heb een monitor/PC probleem !!

Als ik mijn PC aanzet heb ik de eerste minuten een goed beeld op de monitor zonder storing.

Daarna krijg ik op mijn monitor horizontaal hele fijne ruis/strepen.
Als ik de monitor voor korte tijd uitschakeld , en daarna weer aanzet is hij weer storings vrij, tot er weer enkele minuten zijn verstreken, daarna heb ik weer dezelfde storing.

Mijn video kaart is niet de oorzaak omdat deze is vernieuwd omdat het idee was dat deze de oorzaak was.

Als ik de monitor op een andere PC aansluit werkt hij normaal zonder storing.

Ik heb de indruk dat er tijdens het gebruik van de monitor, iets in de PC warm wordt waardoor deze storing zou kunnen worden veroorzaakt.

Wie heeft voor mij een oplossing voor dit probleem ?

groet Theo

Laatst bewerkt:
word de pc + de videokaart goed gekoeld?

Dus zitten er voldoende casefans in de kast zodat er een goede airflow is?

Dono,

Mijn PC is 7 jaar oud, ik maak hem regelmatig van binnen schoon zodat er voldoende koeling plaats vind.
De video kaart heb ik nieuw gisteren middag in de PC gezet maar toen bleek dat de oude kennelijk niet stuk was want het probleem blijf terug komen.

De storing moet ontstaan voor het gedeelte van de video kaart !!!

dank voor het mee denken.

Dono,

De monitor is net zo oud als de PC, maar als ik hem aansluit op een andere PC heb ik totaal GEEN storing.

groet Theo

Dan is de cpu van je computer gaar aan het worden.

Ik denk persoonlijk dat het tijd is voor vervanging.

Dono,

Is het mogelijk om deze CPU op het moederbord te vervangen door het eraf te nemen ?

Maar de vraag is natuurlijk, is dit wel het probleem ?
Men had mij aangeraden om de videokaart te vernieuwen maar ook daar was het probleem niet mee opgelost, vandaar dat ik wel meer zekerheid zou willen hebben. Hoe kan ik deze CPU testen ?

Groet Theo.

Dono,

Vandaag CPU en voeding geheel schoongemaakt en nieuwe pasta op CPU gedaan. Storing blijft terug komen !!!

Groet.

Genoemde storing is nog steeds aanwezig. Wie herken dit soort storing !!! en wat was de oplossing van deze storing ?

groet Theo.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan