Storing ontvangst TV

• Onderwerp starter Onderwerp starter nykl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
De officiele methode voor het schoonmaken van de antenne ingang is tuner contact spray. Maar dat is kostbaar en gewoon contact spray is niet geschikt. Draaien is het een vervangend alternatief. Mag niet, maar werkt toch...

Wat wel mag werkt niet altijd en dingen die niet mogen zijn vaak goede alternatieven. In elk vak komt het voor, gelukkig.

Contact spray heeft geholpen maar na een week komt het probleem terug. Beetje draaien met de connector helpt voor een paar dagen. Vreemd probleem want niet alle zenders hebben last van

Vroeger hebben wij dan een nieuwe tuner geplaatst. Of verder doorgaan met contact spray zolang het goed gaat, of toch in de buidel tasten en een nieuw televisie apparaat kopen. Je kan ook nog met de televisie naar de reparateur gaan, misschien heeft die nog een ander oplossing. (Ik doe dat al 25 jaar niet meer).

Beste Lutz,
bedankt voor jouw bijdrage waar ik veel aan had. Het is nu zo goed als zeker dat het de contact is van de ingang in de TV en misschien in combinatie met de tuner daar alleen enkele zenders dit doen(de meest gebruikte). ik denk dat de kostbare oplossing van nieuwe tuner plaatsen maar niet ga doen en een reparateur met zijn voorrijkosten zal ook kostbaar worden. Zo hier en daar met de connector draaien moet dan de tijdelijke oplossing worden en dan op zoek naar een nieuwe toestel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan