Storing oude TV

Bram65

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2023
Beste, we hebben hier een vreemd voorval. We hebben een slaapkamer ingericht met een loopband en hometrainer welke dagelijks worden gebruikt.
Op die kamer hangt ook een TV aan de muur met daaronder een satellietontvanger.
Uitsluitend bij gebruik van de loopband met 3pk motor stoort de TV, maar ook niet altijd.
Ik heb de TV al vervangen door een andere om te testen en ook de ontvanger heb ik vervangen door een andere.
In beide gevallen was het probleem niet opgelost en heb dus de originele opstelling weer teruggezet.
Omdat dit een hele tijd speelt meen ik me te herinneren dat ik ook de HDMI kabel al heb vervangen, in ieder geval de stekker lichtjes dichtgeknepen zodat er beter/steviger kontakt ontstaat.

Het vreemde is wel dat wanneer de storing optreed en ik de HDMI kabel loskoppel van de TV, en deze na 5 seconden weer terug steek, de storing is opgelost en het soms wel 5 dagen kan duren voordat dit weer optreed. Deze handeling doe ik dan terwijl de TV en satellietontvanger aanstaan.

Kan iemand mij verklaren wat hier speelt en wat ik eraan kan doen?

Bij voorbaat dank.

Je schrijft niet wat voor storing .. het geluid van je TV /scherm of zichtbaar in het beeld.
Probeer de loopband eens met een verlengsnoer op een andere groep te zetten ..
Is de loopband aangesloten op een geaarde wcd (wandcontactdoos/stopcontact) ?

Zo'n motor geeft nogal wat stoorsignalen. Je zou eens voor de aardigheid kunnen proberen met aluminiumfolie tussen de tv/ontvanger en de motor van de loopband. Weet je in ieder geval zeker of het daar aan ligt.

Als dat niet helpt kan het ook storing op het stroomnet zijn door de loopband. Dan is het op te lossen door een netfilter.

Terug
Bovenaan Onderaan