Storing UPC HD-TV icm Sony lcd TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjaak24

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2007
Wie o wie weet dit?

Het probleem is als volgt:

Tijdens het kijken van tv (upc hd box aangesloten via HDMI) heb ik per uur zeker 30 keer dat het beeld een seconde wegvalt en daarna de informatie weergeeft op welk beeldformaat je kijkt je ext ingang e.d , dezelfde informatie die je krijgt als je van kanaal zou wisselen.

Het betreft een sony 40P2530.

Er zijn al verschillende upc decoders geprobeerd verschillende hdmi kabels , deze zijn geprobeerd op beide hdmi ingangen van de tv.
Upc heeft het signaal al doorgemeten was perfect.
Ook heb ik al de coax kabels vervangen. (zijn ook niet te lang slechts 2 meter)

Ik ben vervolgens naar de winkel geweest met mijn upc box en deze geeft daar geen enkele storing op geen enkele lcd.

Een vriend van mij heeft ditzelfde probleem hij heeft ook een sony tv van ongeveer 2 jaar oud.

Ik heb ook al contact gehad met sony dit probleem is bij hun niet bekend.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt :thumb:

Hoi Sjaak,

Ik heb zelf sinds een week of twee ook UPC met HD. Ik denk dat je nog vrij goed wegkomt met het wegvallen van de verbinding voor zo'n 30 keer per uur. Bij mij valt hij elke 30 seconden weg, en als hi al beeld geeft, hoor je er steeds digitale tikken door, en zie je dat het beeld hapert.

Ik heb ook de Media Box via HDMI aangesloten, heb er drie op de TV, maar alledrie hetzelfde effect. Ook een andere HDMIkabel hielp niets.

Ironisch genoeg heb ik ook een Sony LCD-TV (46V3000AEP), nu een paar maanden oud. maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het de TV kan zijn. Zeker ook omdat de 'normale' digitale kanalen via de Media Box en via analoog goed zijn, en ik ook geen problemen heb met andere HDMI-verbindingen zoals bijvoorbeeld de Playstation. Wat wel opmerkelijk was, ik had de Playstation eerst bovenop de UPC Media Box gezet, toen zaten er allemaal strepen op het beeld, het lijkt er wel op of die UPC-kast enorm uitstraalt en dat je daarom inslag op je kabels krijgt. Andersom heb ik het niet.

Het zou ook het signaal kunnen zijn, alhoewel ik in de configuratie van de UPC Box zag dat de signaalsterkte ongeveer 90-95% was, en de signaalkwaliteit 100%.

Ik denk dat ik er nog een paar telefoontjes met UPC aan waag, en daarna waarschijnlijk dit maar weer opzeg. Misschien dat ze over een jaartje de boel wel op orde hebben.

...

Ik denk dat het toch aan het merk sony ligt, ik heb er nu ff een samsung staan. Totaal geen problemen mee.
:confused:

Ik denk dat het toch aan het merk sony ligt, ik heb er nu ff een samsung staan. Totaal geen problemen mee.
:confused:

In dit geval ben ik wel nieuwsgierig wat er dan zo mis is met de Sony, qua techniek dan.

Zou het aan de versie van HDMI kunnen liggen? M'n Sony TV heeft 3 HDMI-ingangen met versie 1.2. Heeft die Samsung van jou versie 1.3?

In dit geval ben ik wel nieuwsgierig wat er dan zo mis is met de Sony, qua techniek dan.

Zou het aan de versie van HDMI kunnen liggen? M'n Sony TV heeft 3 HDMI-ingangen met versie 1.2. Heeft die Samsung van jou versie 1.3?

Ja klopt ik heb versie 1.3 op de samsung van de sony weet ik zo niet..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan