Storing USB stekkers en ook nog een andere

Status
Niet open voor verdere reacties.

sytske

Verenigingslid
Lid geworden
13 nov 2005
Ik begin het nu toch wel zat te worden om steeds achter de bak te moeten kruipen om mijn stekkers opnieuw erin te steken.
Al een paar weken vallen regelmatig mijn (ronde)stekker van het toetsenbord en ook de twee USB stekkers van de kaartlezer en de muis eruit.Ik dacht handig te doen door een USB 2 port hub bij LIDL te kopen.Maar dat heeft geen effect.De goedkope forel die ze ook hadden was een stuk beter!
Wie weet een niet al te moeilijk uitvoerbare oplossing?
bedankt

Dat de stekkertjes van muis en keyboard los kunnen zitten (de ronde) kan ik me nog iets bij voorstellen maar de USB stekkers, hier moet je normaal toch wel enige moeite voor doen.
Zitten de kabels niet te strak achter de PC?
en eventueel een losse USB hub welke je op het buro kan zetten is dat geen optie?

Nou, dat heeft meer te maken met de i/o aansluitingen op het mobo, goedkoop en niet helemaal top, bij de muis en toetsenbord kun je de ronding iets veranderen, maak hem ietsje driehoekig, vooral waar die inkeppinkjes naar binnen zitten, die ietsjes verder naar binnen buigen met een punttang.

Bij de USB aansluitingen zitten in de aansluitingen op het mobo kleine lipjes die de stekker tehen de kontaktstripjes aandrukken, die met een horlogemakersschroevendraaiertje :D ietsje naar die kontaktpuntes buigen/omhoogwippen, pas op, niet uitschieten, anders is je USB poort onbruikbaar mocht je die kontaktstripjes vernielen.

robbie32 zei:
Dat de stekkertjes van muis en keyboard los kunnen zitten (de ronde) kan ik me nog iets bij voorstellen maar de USB stekkers, hier moet je normaal toch wel enige moeite voor doen.
Zitten de kabels niet te strak achter de PC?
en eventueel een losse USB hub welke je op het buro kan zetten is dat geen optie?

Ja ik vond het ook een vreemde zaak.Vooral omdat de kabels spanningsvrij (niet electrisch dus) op de grond liggen.Een losse hub heb ik al,die van LIDL weet je wel?

Lange Pier zei:
Nou, dat heeft meer te maken met de i/o aansluitingen op het mobo, goedkoop en niet helemaal top, bij de muis en toetsenbord kun je de ronding iets veranderen, maak hem ietsje driehoekig, vooral waar die inkeppinkjes naar binnen zitten, die ietsjes verder naar binnen buigen met een punttang.

Bij de USB aansluitingen zitten in de aansluitingen op het mobo kleine lipjes die de stekker tehen de kontaktstripjes aandrukken, die met een horlogemakersschroevendraaiertje :D ietsje naar die kontaktpuntes buigen/omhoogwippen, pas op, niet uitschieten, anders is je USB poort onbruikbaar mocht je die kontaktstripjes vernielen.
Heerlijk om een PC met tangen en schroevendraaiers te lijf te gaan.Ik heb het gedaan zoals je aangaf en de USB stekkers zitten inderdaad vaster.De ronde gaf storing .Na een punttang kneepje extra,is ie ook weer aan de praat.Nu aanzien of het zich herhaalt.
Allebei bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan