Storing van het beeld bij netstroom

Status
Niet open voor verdere reacties.

watervrouwtje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 sep 2004
Sinds een dag of twee doet het beeldscherm van mijn Dell Inspiron 9400 niet wat het zou moeten doen. Zolang ik op de laptop werk zonder netstroom (dus via de accu) is er niets aan de hand. Wanneer ik echter de laptop aansluit op de netstroom gaat het maar een paar minuten goed. Gemiddeld een minuut of 6/7 als ik aan het werk ben, begint het scherm te flikkeren. Eerst slechts een of twee keer per minuut, maar vrij snel daarna knippert het beeld weg naar een grijs/ zwarte toon. Trek ik de stekker er weer uit, dan verdwijnt het geknipper weer en is het probleem weer weg. Heeft iemand een idee wat er aan de hand is? Het is nl. bloedirritant en na een paar minuten kan je niets meer zien.

Tsjah, zo te zien is dit een hardware-matig probleem. Ik denk dat de laptop dan terug moet naar de fabrikant ter reparatie, daar ie zo te lezen ergens kortsluiting o.i.d heeft.

En als je aangesloten ben op een Randaarde stopkontakt,is het dan ook zo?

Lijkt mij een defect in het voedingsdeel van de laptop.
Aangesloten op de adapter wordt dit cirquit warm en krijg problemen.
Kan een los soldeer contact zijn op de print.
Adapter zelf is denk ik ok.

Het maakt niets uit welk stopcontact/contactdoos ik gebruik, zonder adapter flikkert het niet, met adapter als een gek. En voor wat betreft de warmte die het zou veroorzaken. Het beeld begint nu al een minuut na het opstarten te flikkeren, zo snel wordt er toch nog niet te veel warmte gemaakt?
Ik ga in ieder geval contact opnemen met Dell om het een en ander uit te leggen, ik zit nog binnen de garantieperiode van een jaar, dus ze zouden me moeten (kunnen) helpen. Iemand nog andere tips?

Ja, versleten onderdelen of voedings stabilisatoren kunnen binnen enkele seconden al warm worden. Normaal is 40 tot 60 graden.

Maar moet ik nu bang zijn dat er iets kan doorbranden als ik met de laptop werk, als de temperaturen zo snel en hoog kunnen oplopen?

Nee, zeker niet.
Een goede machine heeft daar beveiligingen voor.
Als het mis dreigt te gaan, voel / ruik je dat wel.
Dan spanning eraf en accu los.

Ik wilde toch nog even de afloop melden. Inmiddels zit ik namelijk weer prinsheerlijk achter de laptop en is er niets meer aan de hand. Dachten ze bij Dell in eerste instantie dat er iets met de adapter was, na een uur (!!!) aan de telefoon te hebben gehangen was het advies de verbindingsstekker van het beelscherm los te halen en weer in te steken. Voila, hij doet het weer... dit trucje ga ik dus onthouden ;) Hopelijk is dus dit voor mijn laptop een happy ever after!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan