storing van zendmast

Status
Niet open voor verdere reacties.

kemphaan24

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2014
Hallo allemaal,

Mijn buurman is fanatiek aanhanger van radiopiraterij,helaas heeft dit voor mij zeer nadelige gevolgen namelijk mijn pc werkt niet meer naar behoren!!

1. mijn muis blijft continu hangen en werkt soms helemaal niet meer.
2. mijn boxen kramen zeer onheilspellende geluiden uit.
3.monitor slaat op tilt,valt uit etc.
4. HET IS BLOEDIRRITANT!!!!!!

aanvullende info:
windows8.1
ziggo router+wifi
samsung syncmaster sa550

Je kan dan wel gaan proberen maar zou er iets zijn wat helpt, dan blijf je toch bezig.

Beter is het om de buurman aan te raden om alleen nog maar toegestaan te zenden, dat kan via Internet, of om een mobiel radiostation te beginnen. Dan zit je in een tentje naast een uitschuifbare paal.

Iemand probeert wanneer die maar zin heeft keihard te zenden met zo goedkoop mogelijke apparatuur. Dit levert een ander veel ergernis en frustratie op, het is ongezond en haperende apparatuur wanneer je deze nodig hebt is onveilig voor jullie.

Zoek gelijk gestemden, zeg hun de wacht aan onder dreiging met het moeten doorgeven van naam en toenaam aan de radio controledienst met al jullie handtekeningen. Omdat er alternatieven zijn en er overlast veroorzaakt werd is het deze familie haar eigen keuze.

Het kan helpen om zoiets als ip camera's op je bezittingen gericht te houden maar daar kan je zelf het best over oordelen. De kostbare radiopiraterij is vaak niet het enige probleem wat mensen hebben. Anders hadden wij hier ook meteen al gevraagd of jou gebruikersnaam misschien een straatnaam is. Iedereen kan een ander aangeven. Samen er uit proberen te komen is het best. Laat je niet verleiden tot gedogen van een deel van de overlast. Het moet jou probleem niet worden en heeft je nu genoeg tijd gekost. De buren hebben er kennelijk geen talent voor.

Hallo

"Mijn buurman is fanatiek aanhanger van radiopiraterij"

Er is een groot verschil tussen een radiopiraat , en een radioamateur.

De meeste (alle ??) deftige radioamateurs hebben niet graag dat hun hobby andere mensen stoort. (H.F. inslag)

Heb je hem dit al gemeld ???

Van de meeste storingen ligt de oorzaak meestal bij degene die storing heeft.

Veel voorkomende oorzaak ---> een niet korrekt geaard toestel lees --> geaarde p.c.

Peter

type het woord director en reflector in zo ga je de berekeningen van een tv antene vinden
nu moet je een goede aarde hebben dus neem je de aarde van je energienet meestal geelgroen en de pin of de metalen zijkantjes waar je aan kan raken
die bevestig je aan de berekende dipool

nu maak je een valse grond door zes pinnen onder een hoek van 30 tot 45 graden te plaatsen op de mast hoeft niet zo precies te zijn
Let op de constructie die je maakt trekt wel bliksem aan dus moet je hem van aarde halen als het onweert zoek naar bliksem bol dan weet je wat minder aangename kand van de constructie zou kunnen zijn

dus bovenaan staat er een dipool een kleine ovalen koper geleider dan ga je directors toevoegen en reflector
reflector zegt het zelf zal het signaal naar je dipool reflecteren directors zullen door hun condensator eigenschappen het signaal naar je dipool versterken
nu heb je het signaal aan de grond gelegd dus om nog storing te kunnen veroorzaken zal hij mogelijks zoveel energie moeten steken dat zijn installatie in het rood gaat.

maar wat je ook kan doen is een spoel tussen je grond zetten met een ijzer aan een veer hier kan je door te regelen het metaal zo laten bewegen dat hij het signaal terug plaatst wat schade veroorzaakt aan de zender dus elimineer je dan de zender maar hiervoor heb je een scoop nodig en veel kennis maar denk aan een schommel en je komt er dan ook.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan