Storing WIN XP MCE na vervangen voeding

Status
Niet open voor verdere reacties.

cbrouwers

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2007
Hallo,

Ik heb een nieuwe voeding in mijn pc gebouwd, hierna de computer opgestart en......foutmelding: ontbrekend bestand "windows-hoofdmap \system 32\hal.dll ontbreekt of is beschadigd".

Hierna dus geen opties meer......Wat te doen? Een hal.dll in system 32 zetten?Windows herstellen? Opnieuw installeren?
Als ik met F11 het bootmenu oproep en de c-schijf selecteer, start ie gewoon op!

Graag tips!

Cor

je heb zelf al je vraag beantwoord.
deze kopieren en in system 32 zetten

Het kopiëren van HAL.dll in system 32 helpt niet, probleem blijft. Ik heb elders navraag gedaan; het blijkt dat windows de hardware controleert en bij drie vervangen hardwareonderdelen deze fout gaat vertonen. Ander geheugen, andere grafische kaart èn nieuwe voeding mag dus niet van Bill Gates! :evil:
Opnieuw registreren of windows herstel zou de uitkomst moeten bieden, ga ik proberen.

Gevonden! Bij het proberen te rebuilden van MSCFG kon ik in "dos" de C-schijf niet meer vinden. In de bios bleek dat de C-schijf als derde schijf stond (hoe dit kan? is spontaan gebeurd in de periode uitschakelen en opstarten na inbouw nieuwe voeding)., Ik heb C weer als eerste gezet en....alles werkt weer naar behoren!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan