storingen op subwoofer

Status
Niet open voor verdere reacties.

assie93

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2012
Berichten
5
hallo daar

ik heb een ontiegelijke storing op mijn subwoofer

Als mijn volume op 0 staat hoor ik een irritante brom door mijn subwoofer.

als ik op mijn rem strap hoor ik een bass
als ik mijn alarmlichten aanzet, hoor ik een bass
als ik mijn knipperlichten aanzet, hoor ik een bass bij iedere knipperbeweging(soms maakt mijn knipperlicht ook kortisluiting, dan tikt ie als een malle aan en uit)
als ik mijn achteruitverwarming aanzet, hoor ik een bass
als ik mijn kachel aanzet hoor ik een brom door me subwofer
als ik mijn ruitenwissers aanzet hoor ik ook een brom
en als ik mijn ramen bedien(electrisch) hoor ik ook een bass

als ik mijn tulpkabels los haal is de bas over, dus de storing zit niet in mijn subwoofer/versterker
ook heb ik mijn tulpkabel al verlegd, deze loopt niet meer langs mijn + kabel voor de versterker.

Het gaat om een Peugeot 205 uit 1997, misschien dat er bij deze auto`s vaker dit soort probleem is.


heeft er iemand een oplossing voor mij? aangezien mijn kennis kwa elektro bagger is.
ik wil een nieuwe subwoofer aansluiten, daar heb ik ook een topic voor, maar voor ik die nieuwe subwoofer aansluit wil ik die storing eruit hebben, anders heb ik die bij mijn nieuwe subwoofer hoogstwaarschijnlijk ook.

ik hoor graag reacties van mensen, alle hulp is welkom.
 
Als mijn volume op 0 staat hoor ik een irritante brom door mijn subwoofer.
maar...
als ik op mijn rem strap hoor ik een bass
Dat vind ik toch wel apart! :)
Je hebt een brom - ook zonder signaal - en zonder kabel niet. dat is meestal een verkeerd aardpunt (aardlus).
Maar je hoort ook: een bassist (eng: bass) of een (luidruchtige) baars!? (eng: bass) Da's merkwaardig!
Meestal hoor je bij een aardlus extreme brom.
Als je andere elektrische verbruikers hoort als je ze aanzet dan is er een stuk draad in jouw bekabeling dat dienst doet als antenne.
Elk elektrisch apparaat - ook een schakelaar - veroorzaakt een (emg of radio) storing. Meestal worden die wel weggefilterd of naar aarde geleid maar bij jou dus niet.
 
Laatst bewerkt:
Dat vind ik toch wel apart! :)
Je hebt een brom - ook zonder signaal - en zonder kabel niet. dat is meestal een verkeerd aardpunt (aardlus).
Maar je hoort ook: een bassist (eng: bass) of een (luidruchtige) baars!? (eng: bass) Da's merkwaardig!
Meestal hoor je bij een aardlus extreme brom.
Als je andere elektrische verbruikers hoort als je ze aanzet dan is er een stuk draad in jouw bekabeling dat dienst doet als antenne.
Elk elektrisch apparaat - ook een schakelaar - veroorzaakt een (emg of radio) storing. Meestal worden die wel weggefilterd of naar aarde geleid maar bij jou dus niet.


ik had mijn aarde eerst op een klein plaatje van 2 bij 3 cm aangesloten, niet op de kale carroserie.

Nu heb ik mijn lak weggeschuurd, echt goed weggeschuurd(onder het plaatje daarvan en 1 cm daar omheen nog) zodat me aarde contact maakt op mijn carroserie maar dit heeft niks uitgemaakt.

Het is een fusion subwoofer van 150 rms en 450max, mijn stroomtoevoerkabel is 9mm dik inclusief rode plastic, niet dik dus, mijn aarde is nog dunner, maar ik heb het probleem pas sinds kort, niet vanaf begin dat ik de subwoofer aangesloten heb.

bij mijn nieuwe subwoofer pak ik hoogst waarschijnlijk 35 of 50mm² massakabel

ik heb ook de stekker van mijn antenne uit mijn radio gehaald, dit maakte ook niks uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan