Christiaan01
Gebruiker
- Lid geworden
- 23 aug 2017
Goedendag,
Ik wil een storingsanalyse maken uit gegevens die door een machine wordt gegenereerd maar loop hierin vast.
Ik wil van alle storingen kunnen zien hoeveel de totale storingstijd per storing is. Iedere storing heeft zijn eigen unieke ID (MSGNumber), inkomende tijd en uitgaande tijd en status inkomend en uitgaand (StateAfter). De storingstijden met hetzelfde MSGNumber moeten bij elkaar opgeteld worden zodanig dat ik deze kan filteren op basis van een instelbaar tijdsvenster.
Ik krijg het niet voor elkaar aangezien de storingen op ID en tijd door elkaar staan. Na uren proberen en zoeken heb ik graag jullie hulp hierbij.
Ik zou al goed geholpen zijn als ik weet hoe ik de tijden kan optellen op basis van het ID en het verschil tussen inkomend en uitgaande tijden.
Voorbeeld:
Regel 2: MSGNumber 8044 is binnengekomen op 12:31:33 (StateAfter = 1)
Regel 4: MSGNumber 8044 is weggegaan op 12:32:32 (StateAfter = 0)
De storingstijd is hier dus: 59 sec.
Regel 50: MSGNumber 8044 is nogmaals binnengekomen op 12:57:26 (StateAfter = 1)
Regel 52: MSGNumber 8044 is weggegaan op 12:58:03 (StateAfter = 0)
De storingstijd is hier dus: 37 sec.
De totale storingstijd is: 96 sec. (m.u.v. de rest van de overige 8044 storingen).
Deze totale storingstijd wil ik dus inzichtelijk maken per MSGNumber.
Alle oplossingen zijn welkom.
Ik wil een storingsanalyse maken uit gegevens die door een machine wordt gegenereerd maar loop hierin vast.
Ik wil van alle storingen kunnen zien hoeveel de totale storingstijd per storing is. Iedere storing heeft zijn eigen unieke ID (MSGNumber), inkomende tijd en uitgaande tijd en status inkomend en uitgaand (StateAfter). De storingstijden met hetzelfde MSGNumber moeten bij elkaar opgeteld worden zodanig dat ik deze kan filteren op basis van een instelbaar tijdsvenster.
Ik krijg het niet voor elkaar aangezien de storingen op ID en tijd door elkaar staan. Na uren proberen en zoeken heb ik graag jullie hulp hierbij.
Ik zou al goed geholpen zijn als ik weet hoe ik de tijden kan optellen op basis van het ID en het verschil tussen inkomend en uitgaande tijden.
Voorbeeld:
Regel 2: MSGNumber 8044 is binnengekomen op 12:31:33 (StateAfter = 1)
Regel 4: MSGNumber 8044 is weggegaan op 12:32:32 (StateAfter = 0)
De storingstijd is hier dus: 59 sec.
Regel 50: MSGNumber 8044 is nogmaals binnengekomen op 12:57:26 (StateAfter = 1)
Regel 52: MSGNumber 8044 is weggegaan op 12:58:03 (StateAfter = 0)
De storingstijd is hier dus: 37 sec.
De totale storingstijd is: 96 sec. (m.u.v. de rest van de overige 8044 storingen).
Deze totale storingstijd wil ik dus inzichtelijk maken per MSGNumber.
Alle oplossingen zijn welkom.