Stotter en haper.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lonehunter

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2011
Hallo,

Sinds een paar dagen nu, heb ik last van een haperend geluid/beeld/muis bij de computer.
Ik kijk bijvoorbeeld gewoon een filmpje, en het beeld hapert, het geluid hapert, en de muis evenhard. Hetzelfde en erger bij spellen, zoals Minecraft.
Dit sub-forum leek mij het geschikst.

Ik dacht eerst dat het aan een virus of iets dergelijks moet liggen.
Ik dus de virusscanner (Super Anti-spyware free) eroverheen.
Was al een tijdje geleden, en inderdaad 7 Trojans gevonden.
Edit :Vind ik raar, sinds AVG free elke week (woensdag) scant..

Nu is het inmiddels al wat later en is er niet veel verbetering in gekomen. In feite lijkt het alleen maar erger te worden.

Het beestje is nog niet zo oud,
Quad processor
512 MB videokaart.
750 gig Harde schijf.

Ook heb ik even gekeken naar de temperaturen. Van andere mensen heb ik gehoord dat dit redelijk oke was. (Speedfan 4.4)
Temp1 55c (nadat ik klaar was met typen op 60!)
temp2 51c
Temp3 35c
HD0 42c
Core0 52
core1 50+
core2 52c
core3 ~50c

Ik heb maar 1 ventilator en die draait constant rond 1400-1500 RPM.
Omdat ik vond dat de pc toch iets te warm was, heb ik de zijkap eraf gehaalt.
Hierdoor zijn de temperaturen van de ~60c gedaald naar de huidige temperaturen..

Ook als ik Steam, Hamachi en Teamspeak enz. niet open heb, stottert en hapert hij nog.

Het enige wat op dit moment open is is Speedfan, en Chrome.
processorgebruik zit rond de 20 tot 40 procent
het Fysiek geheugen op de 80/90%

Mij werd geadviseerd te Formatteren, maar bij deze computer zat geen windows 7 cd, dat was er al op geplaatst..:confused:

Kan iemand helpen?

Alvast dank,
Lonehunter.

Laatst bewerkt:
Probeer eventueel ook eens te scannen met Malwarebytes' Anti-Malware, onder het motto 2 vinden er meer dan 1 :d. Zo te lezen heb je geen antivirusprogramma, alleen een spyware scanner, dus jouw computer is niet beveiligd vanaf dat je de pc opstart.

Je kan ook kijken in taakplanner, welke applicatie misschien teveel cpu opslokt, misschien dat er een geheimzinnig progje meer vraagt van je cpu dan je zou willen. Ook een extra fan in je pc kan misschien een idee zijn ;)

Men zegt hier, zolang je wel de originele key hebt voor windows, kan je gewoon 7 downloaden, en jouw originele key gebruiken ( correct me if im wrong ).

Hey Borrelnoot,

Vandaag na school zal ik eens even kijken naar dat progje.

Ik heb wel een virusscanner, was er blijkbaar vergeten bij te zetten. AVG Free edition draait nu al een tijdje.
hij scant elke woensdag, maar vind nooit niets. Ik heb van anderen gehoord dat Avira wel een goede is?

iig, Bedankt en ik laat wel horen hoe het afloopt.

Groetjes,
Lone

AVG free is goed (genoeg), maar, natuurlijk wel constant updaten anders heeft het geen zin en zal hij niets vinden.
Malewarebytes is inderdaad erg goed, dus die raad ik ook extra aan. en verder de raad van Borrelnoot om eens te kijken
of in je taakplanner of er geen rotzooi op de achtergrond draaid (dat tot 90% van je CPU kan opnemen), want dat zou
dan alles verklaren.

leon

Hey Borrelnoot,

Vandaag na school zal ik eens even kijken naar dat progje.

Ik heb wel een virusscanner, was er blijkbaar vergeten bij te zetten. AVG Free edition draait nu al een tijdje.
hij scant elke woensdag, maar vind nooit niets. Ik heb van anderen gehoord dat Avira wel een goede is?

iig, Bedankt en ik laat wel horen hoe het afloopt.

Groetjes,
Lone

Avira is redelijk goed, vergeet dan niet AVG uit te schakelen als je een andere anti-virus installeerd. Een andere alternatief is Avast anti-virus :).

Je kan ook via msconfig ( uitvoeren via startmenu ) " onnodige " services uitschakelen. Bij het tabblad services vind je ze allemaal, zet een vinkje onderaan " alle microsoft services verbergen " . Dan krijg je alleen een lijstje van services van andere geinstalleerde software, het meest belangrijke wat je aan moet laten is natuurlijk de virusscanner. het uitschakelen van onnodige services kan eventueel wat snelheidwinst opleveren ;). Geen zorgen als je per ongeluk de verkeerde uitschakeld, via dezelfde weg kan je ze ook weer inschakelen ;).

Laatst bewerkt:
Mij werd geadviseerd te Formatteren, maar bij deze computer zat geen windows 7 cd, dat was er al op geplaatst.

Wat te doen bij eerste gebruik als er geen Windows schijfje bij de computer werd geleverd?
Staat in de handleiding te lezen. Bij eerste gebruik een windows schijfje maken. Dat zou ik eerst en vooral doen.
Wat zijn de specificaties van de computer.

Hoe een windows 7 recovery schijfje maken .

http://www.schoonepc.nl/instal/bootcd.html

Laatst bewerkt:
Wat te doen bij eerste gebruik als er geen Windows schijfje bij de computer werd geleverd?
Staat in de handleiding te lezen. Bij eerste gebruik een windows schijfje maken. Dat zou ik eerst en vooral doen.
Wat zijn de specificaties van de computer.

Ja, dom van ons..

Computer hadden we gekocht, en nog wat updates en alles geïnstalleerd en dat was het..
we hadden wel een backup gemaakt, maar mijn ouders zijn sinds kort in scheiding, en ben het contact met mijn vader kwijtgeraakt. Hij heeft de Externe nog liggen... :/

Acer Aspire X5810
Intel(r) Core (TM) 2 Quad CPU Q8300 @2.50 GHz
4gb Ram
64 Bit
512 MB Videokaart

hebben jullie nog meer nodig?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan