Stotteren/haperen geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dutchie84

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2012
Het was me nooit opgevallen, maar sinds een tijdje heb ik last hiervan. Als ik bijv. muziek aan het luisteren ben en sommige programma's worden gestart of als ik gewoon op het web aan het browsen ben, dan begint het geluid soms te stotteren/haperen. Het gebeurd ook als ik gebruik maak van een externe USB-geluidskaart, dus het moet volgens mij ergens anders vandaan komen dan de geluidskaart. Ik heb echt geen idee en hopelijk weet iemand hier wel. :)

Het gaat om een HP Pavilion DV7-4180 met Windows 7 64-Bit, Intel i5 M460, ATI HD5470, 7200RPM HDD en 8GB geheugen. De BIOS heb ik net lopen updaten en heeft het probleem helaas ook niet verholpen. Ik zou het niet meer weten...

Hoi,

Welkom op Helpmij,

Misschien driver update van geluidskaart of usb poort welke externe kaart heb je?

Bedankt voor de snelle reactie. Het is een Focusrite 2i2, maar ik heb het volgens mij ook als ik via de geluidskaart van de laptop doe (IDT). De drivers van het geluid (zowel intern als extern) zijn up to date. En hoe update je USB?

usb kun je updaten door de chipset van je moederbord te updaten,
usb poorten zitten daar vaak bij inbegrepen.

Hoi,

Meestal is er wel een usb driver maar hier niet helaas maar als je de externe los hebt wat dan en heb je de link rechts boven in deze link al eens geprobeerd?

Laatst bewerkt:
Je bedoeld dat "nu controleren"? Zo ja, dat heb ik gedaan en alles was goed. :)

Die 3 updates van de chipset heb ik trouwens niet gedaan. Zou dat helpen dan?

Hmmm, ik zal 's kijken dan. Hopelijk is dat de fix, want het is best irritant en hoort natuurlijk niet. Kan een videokaart of update daarvan trouwens ook de oorzaak zijn?

Hoi,

Alles is mogelijk maar daar geloof ik niet zo in al eens zonder de externe geprobeerd?

Ja net en het lijkt minder te zijn, maar er zit nog steeds een lichte stotter in. Via de externe geluidskaart is het erger, maar daar zitten ook studio monitoren aan vast dus misschien is het daarom beter hoorbaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan