Stotterend beeld bij games

Status
Niet open voor verdere reacties.

JohnnySniper

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2008
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn pc (en waarschijnlijk mijn videokaart).
Als ik een game speel begint het beeld na korte tijd te stotteren ( blijft als het ware hangen). Het geluid loopt meestal wel gewoon door, maar af en toe blijft ook dit hangen.
Na een paar seconden gaat het spel weer verder, maar even later gebeurt er weer hetzelfde. Ik heb geen idee waar dit aan kan liggen. Ik heb al wel gekeken naar de temps van de cpu enz. maar hier was niets mis mee.

Ik wordt er iig geval gek van tijdens het gamen dus als iemand enig idee heeft hoor ik het heel erg graag!

Bij voorbaat dank!

Dit zijn mijn specs:

Black Power 580W voeding
AMD Athlon64 X2 6000+ 3GHZ
2 GB DDR2 RAM
Radeon HD3870 1024MB
HDD Samsung SATA-2 320GB

Hoi,

lijkt toch het meest op een driver-kwestie van je videokaart.
Installeer de laatste eens.
Ook kun je een patch van het betreffende spel (indien mog.) downen en install., dit brengt ook wel eens verbetering.

Grtz.

Hoi,

lijkt toch het meest op een driver-kwestie van je videokaart.
Installeer de laatste eens.
Ook kun je een patch van het betreffende spel (indien mog.) downen en install., dit brengt ook wel eens verbetering.

Tnx voor je snelle reactie!

Heb al verschillende keren de driver van de vk geinstalleerd. Dit heeft niet het gewenste effect. Heb wel iedere keer de oude gedeinstalleerd dus daar kan het volgens mij niet aan liggen.

Hoi,

Over welk spel heb je het, en komt het ook bij andere spellen voor?

Het gebeurt bij elk spel dat ik speel.
Of het nou een gloednieuw of een oud spel is, legaal of illegaal.
Daarom vind ik het ook zo vreemd.
Zou het een probleem kunnen zijn dat ik een dx 10 videokaart gebruik op windows xp?
Lijkt mij namelijk niet, maar wie weet.

Welke (versie) driver heb je geinstalleerd? Kwamen deze problemen nadat je de laatste driver geinstalleerd had of was het al eerder een probleem?

Laatste versie van de ati site voor de Radeon 3870.
Problemen zijn er altijd geweest.
Heb ook al geprobeert om een oudere versie van de driver te intalleren ipv de nieuwste maar dit hielp ook niet.

Het gaat er op lijken dat de driver niet goed is geinstalleerd. Ik heb wel eens gelezen dat het beter is om de driver buiten windows om te installeren, dus via DOS. Ik heb daar zelf geen ervaring mee maar er zijn Helpmij leden die dat wel hebben. Misschien moet je dan de vraag anders formuleren, zoiets van "videokaart driver installeren via DOS" Je kunt misschien ook de leverancier bellen (kaart defect?).

Voor de zekerheid nog 3 vraagjes:

De games, speel je die alléén over internet? Het kan namelijk ook aan je verbinding liggen.
Is de voeding nog in orde?
Het deinstalleren van de oude driver, hoe doe jij dat? Via het configuratiescherm? Dat is de enige goede manier

Ja ik uninstal via configuratiescherm.
Bedank voor je hulp iig.
Ik zal nog een keer proberen een driver te installeren.
Voeding is in orde.
Ik weet het verder ook niet meer.

Ja ik uninstal via configuratiescherm.
Bedank voor je hulp iig.
Ik zal nog een keer proberen een driver te installeren.
Voeding is in orde.
Ik weet het verder ook niet meer.

Jammer dat ik je niet verder kan helpen. Misschien moet je eerst de driver verwijderen en dan napoetsen met drivercleaner (heb ik ook geen ervaring mee:o)

Dit had ik ook, dat deed hij bij mij precies.
Ik had toen xp op mijn pc geinstalleerd.
Ik heb nu Vista en nu doet hij dat niet meer.
Download ook ff 3DMark daarmee kan je zien of
je videokaart een beetje goed is.

Groetjes Robert. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan