Stotterend de pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eric1

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2001
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een raar probleem.

Als ik mijn pc aan doe (XP SP2) doet ie lekker wat ie moet doen maar na een tijdje gaat de muis stotteren (dus niet vloeiend van rechts naar links etc.) maar ook mijn geluid gaat stotteren.
Nu heb ik laats alle cookies en temp e.d. schoon gemaakt en dacht ik dat ik er van af was maar gisteren gebeurde het weer.

Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn.

Mvg,
Eric

Laatst bewerkt:
Mogelijk temperatuurprobleem.... open de kast en stof alle koelblokken en ventilatoren [cpu en gpu] af, controleer ventilatoren op goede werking....

Temp ziet er goed uit (Everest)

MOD 41 C
Koelerventilatoor 4091 RPM

Als dat rapportje van everest waar is [koeler 4091 rpm] dan zou ik de PC snel openmaken, want dan loopt dat ding binnenkort uit zijn lagers..... of de hele rapportage van Everest klopt niet..
CPU fan bij een PC in "rust" is ongeveer 400-500 rpm, bij maximum koeling zo'n 2800 -3200 [afhankelijk van het type fan]
41 graden voor een cpu is wel een keurige temperatuur.....
Ik kwam op temperatuur omdat een cpu die te heet wordt zichzelf wil redden door de kloksnelheid dramatisch omlaag te gooien... daardoor krijg je "hikkende" muizen en/of geluid...
Kijk ook even in taakbeheer of er geen processen zijn [mogelijk spyware] die je cpu naar 100% load jagen [want dan heeft het ding ook geen tijd meer voor andere klussen zoals de muis]

Ik las nog even terug... jij schrijft MOD 41 graden..... maar dat is niet je CPU temperatuur....... toch?

Laatst bewerkt:
Ik heb even een text kopie gemaakt, ik hoop dat je er uit komt;

Sensoreigenschappen:
Sensortype Winbond W83627HF
Sensortoegang ISA 290h
Moederbordnaam MSI MS-6399 / 6513

Temperaturen:
Moederbord 43 °C (109 °F)
ST380020A 45 °C (113 °F)
WDC WD800JB-00JJA0 48 °C (118 °F)

Koelingsventilatoren:
CPU 4091 RPM

Spanningswaarde:
CPU Core 1.44 V
CPU AUX 1.50 V
+3.3 V 3.26 V
+5 V 5.00 V
+12 V 11.37 V
+5 V Standby 4.95 V
VBAT Batterij 3.04 V

Jammer [en vreemd] dat de cpu temperatuur er niet bij staat...
Die harde schijven worden ook behoorlijk warm...de Western Digital 48 en de Seagate 45... dit zijn temperaturen die bij "zware arbeid" horen.... of bij een [te] warme omgeving
Hoor je die ventilator ook blazen? [met dat toerental moet het al een redelijk "Boeing" geluid geven...]..... Is het een probleem om een "visuele" inspectie te doen [garantiezegeltjes of zo...]? Heb je met taakbeheer al gechecked wat de cpu load is [hoeveel procent]?

De pc is nu wel aan het downloaden vandaar de temp van de Harde schijven.

Hij lijkt het nu wel goed te doen, nog geen gestotter en hij staat al een tijdje aan.

Open maken kan wel maar dat is een klusje voor de zaterdag.

Ik weet niet hoe ik de taakbeheer hier in kan kopieeren het is nog al een lijst.

Ik laat het probleem even ruste, moet morgen weer vroeg werken.

Bedankt voor je moeite.

Mvg,
Eric

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan