Stotterend geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

lupot

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2002
Als ik MP3 files afspeel via winamp of via windows mediaplayer treden er haperingen op in het afspelen. Ik zit met de geluidskaart op het moederbord en heb een AMD duron processor 900 met 384 Mb intern geheugen. Zou het een oplossing zijn om een apparte geluidskaart te installeren?
Ik heb hier een geluidskaart liggen van het type creative labs, model ct4700. Zou het oploissing deze kaart te installeren?

Heb je wel de chipset driver(s)(moederbord drivers) en de onboard geluidskaart drivers goed geinstalleerd?

Ja die zijn geïnstalleerd, maar ik denk dat mijn PC niet zwaar genoeg is. Daarom dacht ik met een geluidskaart te installeren dat dit beter zou zijn....

Geplaatst door lupot
ik denk dat mijn PC niet zwaar genoeg is.
Hoe bedoel je "niet zwaar genoeg"?
Het is toch een onboard geluidskaart?
Als je de stroom voorziening bedoelt, helpt een losse geluidskaart ook niet.
Deze vraagt dan nog meer stroom.;)

Heb je dit met alle MP3's en/of ook met audio cd's?
Schijf opgeruimt en gedefragmenteerd?

Met niet zwaar genoeg bedoel ik de processor, ik krijg die haperingen het meest bij het "faden" tussen twee nummers, en als ik aan surfen ben terwijl ik scroll in de explorer, dan hapert de muziek ook. Het komt ook voor als ik een nieuw programma open.

Je processor moet dit makkelijk aan kunnen.
Ik speel zonder problemen MP3's af op een Pentium pro 180mhz.:)

Je hebt ook genoeg geheugen.

Je kan het proberen met die losse geluidskaart, maar dan moet je eerst de drivers un-installen en in het Bios de onboard geluidskaart uitschakelen.

Heb de de pc al eens laten scannen op Spyware?
Hier kan je Adaware 6 of Spybot S&D downloaden om je pc te laten scannen op spyware.
De update eerst doen, daarna pas scannen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan