str_replace hoofletter ONgevoelig?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barry_127

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2003
hoi iedereen,

hoe kan ik mijn scheldwoord filter hoofdletter ongevoelig maken?

bijvoorbeeld ik wil het woord **** vervangen door vrouw van lichte zeden, kan ik neerzetten:
PHP:
$text = str_replace("****", "vrouw van lichte zeden", $text);

maar als een gebruiker dan **** neerzet vordt het niet vervangen...

hoe los ik dit op zonder tig keer hetzelfde woord in mijn vervang tabel te zetten met alleen hoofdletter verschil?

//edit: die van helpmij werkt wel :p

Met preg_replace() is het mogelijk om 't hoofdletter-ongevoelig te maken, maar om dat bij elk scheldwoord te doen ... 20 regexp's is enorm veel laadtijd, dus d'r moet iets anders voor zijn :)
Ik zou zeggen, kijk ff in de source van phpBB oid, daar kun je 't vast wel in vinden ;)

ik kreeg net van iemand deze functie: str_ireplace werkt zelfde alleen ongevoelig :)

ga deze zo even testen :)

Die had ik ook aan kunnen raden, maar ik weet 95% zeker dat die bij jou niet gaat werken :)

Geplaatst door JPeetje
Lees de handleiding :) (heb ik gelijk btw ? :p)

nog niet geprobeerd (laatst nieuw domein inc ruimte aangevraagd binnen nu en 24 ur actief (vanaf ongeveer nu) -> nu alleen nog niet actief

ik zal ff in phpBB kijken

deze werkt ook met preg_replace:

PHP:
//
// Censor topic title
//
if ( count($orig_word) )
{
	$topic_title = preg_replace($orig_word, $replacement_word, $topic_title);
}

ik weet trouwens nog steeds niet waarom str_ireplace niet zou werken

Laatst bewerkt:
$topic_title ? Topictitel ? Da's lijkt me niet een topicbericht (een post dus) ?
str_ireplace() werkt trouwens alleen op PHP 5 CVS (zoals in de handleiding staat). Of jij dat gebruikt ...?

mssg zelfde ook met preg:

PHP:
//
	// Replace naughty words
	//
	if (count($orig_word))
	{
		$post_subject = preg_replace($orig_word, $replacement_word, $post_subject);

Hm, kennelijk kun je voor de parameters van preg_replace() ook arrays opgeven, waarop hij de arrays doorloopt :eek:
Ook weer wat geleerd :)
Tip: Dat zou ik dan gebruiken ;) (met een i parameter, voor hoofdletter-ongevoeligheid ... Ik geloof niet dat hij dat automatisch doet, ook al is het nu met arrays).

Succes :thumb:

ik ben eigenlijk heel slecht in arrays en heb er zo goed als geen verstand van :o

//edit:

PHP:
<?php
$var = "Hoi dit is een test. auto, AuTo, AutO!";
$var = preg_replace("auto", "vierwieler", $var);
echo $var;
?>

werkt iig niet

Laatst bewerkt:
PHP:
<?php
$var = "Hoi dit is een test. auto, AuTo, AutO!";
$var = preg_replace("/auto/i", "vierwieler", $var);
echo $var;
?>
Succes :thumb:

Kzei 't toch
bluh.gif

Klopt :) Daar moet je dus op letten wanneer je een host uitkiest ;) (desnoods een mailtje sturen en vragen naar hun PHP versie als er op hun site alleen maar staat dat ze PHP ondersteunen).

Geplaatst door JPeetje
Klopt :) Daar moet je dus op letten wanneer je een host uitkiest ;) (desnoods een mailtje sturen en vragen naar hun PHP versie als er op hun site alleen maar staat dat ze PHP ondersteunen).

ik heb gemaild en de functie genoemd en kreeg dit antwoord:

De server gebruikt de allerlaatste PHP's op het moment dat deze stabiel is. Het genoemde programma kan al vanaf PHP 4 en wordt zeker door de server ondersteund

maar tijdens het testen werdt er wel in een error duidelijk gemaakt dat hij de functie niet kent..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan