• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Straatnaam en huisnummer scheiden

• Onderwerp starter Onderwerp starter whu2
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

whu2

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2008
Hoi,

Ik ben al enige tijd bezig om een formule te creeren waarbij een cel met daarin een samengesteld adres (straatnaam + huisnummer + overige data) in 2 afzonderlijke cellen wordt weergegeven als "straatnaam" en "huisnummer".

Vb.:
in A1: De Lange 47
moet worden:
in B1: De Lange
in C1: 47

Maar ook:
in A1: De Lange 48, a, 88
moet worden
in B1: De Lange
in C1: 48

En ook:
in A1: De Lange-straat 50/B, ETW 02
moet worden
in B1: De Lange-straat
In C1: 50

En ook:
in A1: Lange
moet worden
in B1: Lange
in C1: <BLANC>

Oftewel: 1 formule die eerst alle text vanaf links eruit haalt, en een formule die de eerst voorkomende cijfer(s) eruit filtert.

Iemand enig idee?

Alvast hartelijk dank!!

Laatst bewerkt:
En wat wil je bv met 'Laan 40-45 7a bis'

Een formule voor alle mogelijkheden zal je denk ik niet vinden.
Er zullen (denk ik) altijd adressen bestaan die je niet dmv formules kunt splitsen.

Gebruik de zoekfunctie eens want dit onderwerp (cellen splitsen wat betreft naam en of adres) is al veel vaker aan de orde geweest.

En wat wil je bv met 'Laan 40-45 7a bis'

Een formule voor alle mogelijkheden zal je denk ik niet vinden.
Er zullen (denk ik) altijd adressen bestaan die je niet dmv formules kunt splitsen.

Gebruik de zoekfunctie eens want dit onderwerp (cellen splitsen wat betreft naam en of adres) is al veel vaker aan de orde geweest.

Hier volstaat:
B1: Laan
C1: 40

(nummer in straatnaam zal nl. niet voorkomen in mijn dataset).

Dus: een formule voor de eerst voorkomende text, en een formule voor het eerstvoorkomende nummer. Heb reeds lang gezocht, maar helaas nog zonder resultaat...

Laatst bewerkt:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=438273&highlight=splitsen

Heb je deze ook al gezien.
Ik heb hem niet helemaal gelezen maar de vraag staat als opgelost dus de TS was tevreden met het antwoord.

Yes, ook gelezen, en ook de alleronderste tip doorgenomen op http://members.chello.nl/g.hendriksen/roostervb.htm.

Helaas, want voor:
A1 = Agnes-Miegel-Str. 13, ETW 2
krijg ik in B1: Agnes-Miegel-Str. 13, ETW (terwijl ik ", ETW" er niet bij wil hebben)

en voor adressen zonder huisnummer (komen ook regelmatig voor in mijn dataset) krijg ik een error.

Ik zoek dus een formule die alle text pakt (inclusief leestekens als - in de straatnaam) voordat er een nummer komt, en een formule die enkel het eerst genoemde nummer pakt (mits deze voorkomt).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan