• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

straatnaam en huisnummer splitsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pluim

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 sep 2004
Ik heb een Excel-bestand waarin de straatnaam en huisnummer in 1 cel staan. Nu wil ik deze graag splitsen in 2 cellen.
Teststraat 23 kun je splistsen met via spaties of tekst in kolommen.
Maar als je dit doet voor de 1e jacoba van Beijerenstr. 23-huis komen de huisnummer niet meer in dezelfde kolom.
Heeft iemand een idee hoe dit (eenvoudig) is op te lossen?

Als het huisnummer altijd achteraan staat en niet langer is als 4 karakters kun je met onderstaande formule het huisnummer apart zetten.
Complete adres staat in dit geval in A2.
Deze formule in E2
=RECHTS(A2;LENGTE(A2)-VIND.SPEC(" ";A2;LENGTE(A2)-5))
Hiermee wordt vanaf het 5e karakter vanaf rechts gezocht naar een spatie. Wat daarna komt wordt als huisnummer beschouwd. Voor het zoeken vanaf bijv. het 8e karakter vanaf rechts 5 wijzigen in 8.
Adres 1e jacoba van Beijerenstr. 23-huis geeft bij 5 geen apart huisnummer. Bij 8 wordt het huisnummer 23-huis.
Deze formule in D2
=LINKS(A2;LENGTE(A2)-LENGTE(E2)-1)
Deze zet de straatnaam in cel D2.
De laatste -1 is om de eindspatie weg te halen.

Indien er toevoeging los achter het huisnummer staan werkt dit mogelijk niet correct.

De oplossing van Jan van Asseldonk heeft mijn probleem volledig opgelost.:)
Hartelijk dank hiervoor. Scheelt een heel hoop overtikken van huisnummers, met kans op fouten bovendien.
Anders gezegd, strafwerk hebben we op school al genoeg gehad.
Nogmaals bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan