Streamen 1080p content problematisch

Status
Niet open voor verdere reacties.

danielswrath

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2011
Dag,
Ik stream al jaren films van mijn PC (boven, tegenwoordig op wifi) naar mijn PS3 (beneden, altijd op wifi). Dit deed ik via wifi en ethernet, ik ben (helaas) tegenwoordig terug bij wifi (vanwege mijn ouders). Echter, het streamen van full HD content lijkt steeds slechter te gaan, vroegen (ook op wifi) kon het nog goed gaan, maar nu loopt de film gegarandeerd vast! Ik leg nog wel eens sporadisch een kabeltje naar boven naar mn pc, vanaf de router om het te verhelpen maar dit werkt niet heel goed. Ik wil ook een kabel leggen naar de PS3 om het probleem te verhelpen of te verlichten maar hier ben ik nog niet aan toe gekomen. Hoe dan ook, dit doe ik met PS3 media server.
Ik wil graag dat het streamen van Full HD content beter gaat, maar hoe kan ik dit doen op mn pc. (dus niet met behulp van bedraad internet). Mijn PC is vrij nieuw en heeft best goede specs, dus denk niet dat het aan de hardware ligt. Graag hulp.
Groeten

het zal vermoedelijk aan je draadloze signaal liggen. standaard routers hebben vaak een draadloos signaal dat zo rond de 5mbs haalt, terwijl een full hd film hier soms boven zit (of rond deze snelheid, waardoor tijdens een lichte storing al een flink haperend beeld ontstaat). je zou dit eventueel op kunnen lossen door te kiezen voor een gigabit router/een router met dual band. dit verbeterd het wifi signaal en zorgt ervoor de de overdracht snelheid ruim 2 keer zo hoog is.

de beste optie blijft echter bekabeld

Gewoon een draadje trekken in combi met streaming media (video dan!), is gewoon het beste ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan