Streamen van PC naar smart TV Philips

Status
Niet open voor verdere reacties.

geert1964

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2010
Berichten
184
Ik probeer voor het eerst films van mijn PC op mijn smart TV van Philips te streamen.
Maar ik ben een volkomen leek.
Met Windows Media player kom ik nergens.
Hoe moet ik eraan beginnen ?
Ik gebruik Windows 7 Home Premium en heb sinds enkele maanden een nieuwe Philips smart Tv die wel al op het thuisnetwerk is aangesloten en dit ook herkent.
Alle reacties welkom.
Geert
 
Heb je de map waar die films staan gedeeld? Als je dat gedaan hebt zou je er vanaf de TV naar toe moeten kunnen bladeren en de films moeten zien en kunnen starten. Afhankelijk van het type bestanden dat je hebt en welke door de TV worden ondersteund.

De beste oplossing is nogal altijd een hardware Media Player.
Of een Google Chromecast:
http://computertotaal.nl/apps-software/zo-stream-je-films-naar-je-pc-en-tv-63884
 
Laatst bewerkt:
Ik wil dit zeker niet oplossen met nieuwe hardware, het moet ook mogelijk zijn enkel met software.
Voor de rest weet ik niet wat "delen" is, waar en hoe doe je dat ?
Geert
 
Hallo,
Na veel proberen heb ik het toch met enkel software voor elkaar gekregen, als volgt :
- Ik heb de D schijf (waar al mijn foto's, muziek en films op staan) gedeeld voor iedereen;
- Ik heb dan het gratis programma Universal Media Server gedownload en geinstalleerd;
- De smart TV heb ik aangezet en onder "Bron" voor "netwerk" gekozen (wat ik al eerder had ingesteld);

Ik kan dan zoals Windows Verkenner door heel mijn D schijf scrollen en de foto's, films of muziek aanklikken.
De tv speelt ze dan af.

Bedankt voor de feedback over "delen".
Geert1964
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan