Streamen van PC naar TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toedeloe

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2005
Ik streamde, zonder problemen, video-bestanden van mijn PC naar mijn TV met Windows Media Player. Enkele dagen geleden had ik een crash en moest ik mijn harde schijf volledig herinstalleren. Nu lukt het streamen niet meer. Mijn PC wordt wel door mijn TV herkend. Hij herkent video's maar als ik op Video's klik dan verschijnt de mededeling: Er zijn geen beschikbare bestanden in deze map". Hij herkent ook Mappen en ook de submappen. Maar als ik op die naam klik zegt hij "Er zijn geen beschikbare bestanden in deze map". Maar dat is pertinent onjuist: er zijn veel bestanden in die map. Mijn vraag: waaraan is dat probleem gelegen en hoe los ik dat op? Alvast bedankt voor de tips.

Misschien dat dit makkelijker is.
Klik met rechts op een film bestand, kies "Cast to device" en selecteer je TV.

Dank voor de tip. Dat is inderdaad een oplossing en die kende ik niet. Het vervelende aan deze oplossing is wel dat ik telkens naar mijn bureel moet gaan om iets te kiezen en dan te starten terwijl ik kiezen, starten en stoppen met de eerste methode vanuit de de living kon doen. Ik zoek nog wel verder maar ik kan mij nu toch behelpen. Moest nog iemand tips hebben . . . . . . .

Ik heb ooit de Windows Media Player bekeken en gauw weer weg gedaan.
Zelf gebruik ik de Plex Mediaserver op m'n PC.
Dan kan je een app op je TV installeren en alles met de remote van je TV bedienen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan