Streamen vanaf laptop naar Emtec S800

Status
Niet open voor verdere reacties.

GoReTeX

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2007
Beste mensen,

Onlangs heb ik de Emtec S800 aangeschaft.
Ziet er prima uit, ook al is het dingetje niet heel snel.

Ik heb problemen met het streamen vanaf een laptop naar de Emtec S800 toe.
Ik heb de Nas-functie inmiddels constant aan staan, dit werkt goed.

Nu probeer ik via de Emtec S800 mijn laptop te benaderen, dit lukt helaas niet.
Ik zie mijn werkgroep staan, deze klik ik aan. Daar zie ik dan mijn laptop staan.
Wanneer ik deze selecteer kan ik een Net User ID en wachtwoord opgeven.
Wat ik hier ook invul, ik krijg geen toegang tot het apparaat. Het volgende heb ik al geprobeerd:

-Computernaam en wachtwoord
-root zonder wachtwoord
-administrator zonder wachtwoord.

Zou iemand me hiermee kunnen helpen A.U.B. dit is het enige nog dat ik van de Emtec verlang, zodat ik mijn op de laptop opgeslagen films, kan bekijken via de Emtec S800.

Alvast bedankt!

Je kunt het beste je gebruikersnaam invoeren en het wachtwoord waarme je inlogd in windows.

Gebruikersnaam is de naam die bovenaanstaat in menu start.

Je kunt het beste je gebruikersnaam invoeren en het wachtwoord waarme je inlogd in windows.

Gebruikersnaam is de naam die bovenaanstaat in menu start.

Beste Kelimeck,

zoals aangegeven in mijn post heb ik dat ook geprobeerd.
Dit pikt ie op de een of andere manier niet :(

sorry voor de late reactie en mijn excuses voor het verkeerd lezen van je post:D

Maar, dan kan het ook zijn dat je 1 van de apparaten niet hebt toegevoegd in het draadloos netwerk of de beveiligingssleutel is fout.. succes, ik hoor graag of het gelukt is:thumb:

sorry voor de late reactie en mijn excuses voor het verkeerd lezen van je post:D

Maar, dan kan het ook zijn dat je 1 van de apparaten niet hebt toegevoegd in het draadloos netwerk of de beveiligingssleutel is fout.. succes, ik hoor graag of het gelukt is:thumb:

Geen probleem, het is tenslotte kerst geweest ;)

Beide hangen in het draadloze netwerk, althans.... ze maken beide contact met hetzelfde modem.
Vanaf de Emtec is de workgroup te zien, en daarin hangt de laptop, deze is ook zichtbaar.
De sleutel is helaas(in dit geval) juist, dus het zou ergens anders aan moeten liggen.

Bedankt voor je reactie ;)

Log in op de router waarmee het thuisnetwerk wordt gemaakt, controleer of beide apparaten wel toegang krijgen van de router, zijn de juiste poorten wel geopend?

Ga naar de MAC-TABLE in je router en kijk of de apparaten ALLEBEI worden weergegeven en ze beide een identiek IPadres hebben gekregen.

Succes:D:thumb:

Thanks!

Dat zal ik van de week eens gaan proberen.
Heb namelijk het idee dat er daar iets geblocked word.

Geen idee welke poort hiervoor open moet staan. Ik heb wel een poort open staan voor verbinding met extern bureablad, uit mijn hoofd was dat 3389(pin me er niet op vast).

Als je ideeen hebt met betrekking op de poortjes open zetten, hoor ik dat uiteraard nog graag van je.

Dat was de oplossing!
Bedankt daarvoor :)

Alleen nu zie ik dus de gedeelde documenten staan van mijn laptop, maar krijg dus weer de vraag Net User ID en Password.
Nogmaals van alles geprobeerd, maar dit zal ook vast een instelling ergens zijn :(

Ik hoop dat je me hiermee nog wat verder kunt helpen?

Hallo,

Ik kan dat zo vanaf hier allemaal niet zien enzovoort. Ik wil je graag helpen maar kon je niet terugmailen omdat je hebt aangegeven geen berichten te willen ontvangen van gebruikers van Helpmij.

Je mag me mailen op dit mailadres, hoop je daarmee ook te kunnen beantwoorden.

Mijn vraag luidt nu: Heb je Teamvieuwer, zo ja, ik help je graag verder!

Dat heeft helemaal niets met je router te maken, maar met de beveiliging op je laptop.Dit omdat je wel naar je laptop kunt maar vervolgens geen toegang krijgt.

Ga naar de map die je wil delen op je laptop, rechtsklik, eigenschappen, delen, en daar naar beveiliging, geavanceerd en daar de machtigingen goed instellen.

Let erop dat je 'Iedereen' in ieder geval laat lezen.

Pardon, maar heeft hier iemand gezegd dat het om een router ging?
Nou, ik lees alleen maar terug dat het is opgelost met de router.

Dat was de oplossing!

Iniedergeval nog succes ermee!

Iedereen een fijne jaarwisseling!

Laatst bewerkt:
Dat was de oplossing!

Alleen nu zie ik dus de gedeelde documenten staan van mijn laptop, maar krijg dus weer de vraag Net User ID en Password.
Nogmaals van alles geprobeerd, maar dit zal ook vast een instelling ergens zijn :(

Ik hoop dat je me hiermee nog wat verder kunt helpen?

Pardon???, hij is er nog niet lees ik hier.
Btw, zelfde quote??

Maar ook iedereen een fijne jaarwisseling.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan