streamen via stroomnetadapter

Status
Niet open voor verdere reacties.

Qriss

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 aug 2011
Berichten
4
Graag had ik mijn pc verbonden met mijn pioneer receiver VSX-2016AV-s. Nu is de afstand die te overbruggen is een 13-tal meter en ik wil&mag geen kabel leggen.
Dus dacht ik aan streamen over mijn stopcontacten. Geen probleem zover.

Maar ik wil rechtstreeks vanop mijn pc afspelen en via mijn stroomnetadapter op mijn sender receiver, zonder dus een tussenstap te moeten maken via een pc/laptop/.... Ik wil dus rechtstreeks een kabel, cinch of liefst hdmi, in mijn stroomnetwerkadapter en naar mijn receiver.

Weet er iemand of dit bestaat/mogelijk is?
 
Laatst bewerkt:
Dat kan maar dan zul je het in 2 stappen moeten doen. Dus eerst een setje homeplugs kopen. Bijv. de Devolo AVplus 500. En daarop gebruik je HDMI naar IP omzetters. Ik ben alleen bang dat je niet vrolijk gaat worden van de prijzen.

Er zijn ook draadloze sets verkrijgbaar om een HDMI signaal te versturen/verlengen. Dit is waarschijnlijk aantrekkelijker in prijs dan de eerste optie.
 
Wel even mijn post goed lezen. Er zijn 2 stappen nodig. 1 is het leggen van een IP netwerk via je stroomnet. Hiervoor geef je zelf geen oplossing. Ik stelde voor om bijv. de Devolo sets te gebruiken. En inderdaad het 2e deel is het omzetten van je HDMI naar IP. Dit kan met je eerste suggestie. Maar zoals je ziet is de prijs stevig en volgens mij moet je ook nog naar de verpakking kijken, want je zult 2 kastjes nodig hebben.

Let bij je selectie wel goed op. Je 2e suggestie gebruikt je UTP kabel als signaal drager. Dit werkt in een bekabeld netwerk, maar niet met een stroomnetwerkoplossing. Hiervoor moet je het signaal toch echt naar IP omzetten.

Verder zou ik ook letten op de maximale resolutie. Vuistregel is dat hoe goedkoper het kastje, hoe lager de resolutie. Je eerste suggestie haalt dus bij lange na nog geen full HD. Geen idee of je dit wilt, maar wel goed om rekening mee te houden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan